Re: Nieuws: Misdaad - Justitie - Politie
Op de persconferentie van gisteravond is gezegd geweest dat er een database gaat komen van alle personen die het bevel hebben gekregen om het land te verlaten.
You are not logged in. Please login or register.
Bende van Nijvel → Algemeen → Nieuws: Misdaad - Justitie - Politie
Op de persconferentie van gisteravond is gezegd geweest dat er een database gaat komen van alle personen die het bevel hebben gekregen om het land te verlaten.
Van Quickenborne neemt ontslag na grove fout van Parket » www.hln.be/binnenland/
Alweer ... de zoveelste fout ... Wat velen ontgaan is, is het feit dat Van Quickenborne na zijn verklaring over de grove fout van Dirk M. door het parket op de vingers werd getikt. Men heeft fijntjes laten weten dat het parket één en ondeelbaar is.
Volgens forumlid De Ronne in een ander topic moeten we stoppen met onze pijlen op Dirk M. te richten gezien ook het controlemechanisme bij Justitie blijkbaar niet gewerkt heeft. Ik zou kunnen opwerpen dat Dirk M. ondertussen wel weet dat die controlemechanismen niet werken.
Toegegeven, in de pers heeft men het nu (wat het verleden van Dirk M.) betreft vooral over het sexschandaal. Sex verkoopt altijd goed. Maar het is vooral het feit dat deze man omkoopbaar bleek dat we in ons achterhoofd moeten houden. Zelf geeft hij toe zogezegd misbruikt te zijn door enen Koen Blijweert op momenten dat hij alleen en neerslachtig was. Deze Koen Blijweert had overal pionnen (lees mensen die hij kon omkopen), zo ook bij de belastingen (ook in dit topic door mij aangehaald). Zo kreeg Koen Blijweert de tip dat hij belastingcontrole ging krijgen. En wat deed onze eenzame neerslachtige rechter ... de boekhouding van Koen Blijweert in beslag nemen zodat de belastinginspectie er niet aan kon (en zo kan ik hier bladzijden vol schrijven over het verleden van onze Topprocureur).
Gezien dat verleden, wie of wat had er baat bij dat het dossier Abdesalem Lasoued (door justitie een flinterdun papiertje genoemd) ongewild in de verkeerde kast terecht kwam (er werd zelfs gepreciseerd dat die kast zich fysiek niet in het bureau van de topprocureur bevond).
Ik stel mij dan ook volgende concrete vragen:
Waar was deze Abdesalem in 2016?
Wie was de werkgever van deze Abdesalem (in België)? Was het bijvoorbeeld een groot bedrijf dat zelfs sociale lasten betaalde voor deze "illegaal"?
Waarvoor werd deze Abdesalem in ander landen veroordeeld? (Noorwegen? Drugs? Mensensmokkel?)
Wie zich afvraagt waarom ik hier over doorboom heet dit topic niet gelezen.
Zal eindigen met een quote van Leo in dit topic. "Een vos verliest zijn haren, maar zijn streken niet". Wordt daar dan geen antecedentenonderzoek gedaan? Neen Leo, dat wordt blijkbaar niet gedaan.
Het deksel van de beerput lichten BETEKENIS & DEFINITIE: negatieve zaken aan het licht brengen.
Voorbeelden:
Snoek had niet anders verwacht. 'Post had al gedreigd, indien hij zou worden ontslagen, de deksel van de beerput te lichten. Ik noem dat chantage.' Al in het begin van 1994 kreeg Post bewijzen in handen van vermeende fraude gepleegd door Hoogendijk. De voorzitter had - heel slordig - declaraties op het kopieerapparaat laten liggen. Post kreeg ze onder ogen, kopieerde ze en gaf de originelen terug. Hij deed er echter niets mee. Pas toen de geruchten over vermeende fraude het afgelopen jaar steeds sterker werden, kwam Post met bewijzen.
Meppeler Courant, 1996)
Dat is inderdaad één van de vijf punten die gisteren aangekondigd werd. Je mocht de vier andere ook noemen hoor. Die zijn namelijk relevanter voor dit forum.
Het kader van het parket van Brussel zal volledig ingevuld worden. Het wordt zelfs uitgebreid met vijf extra magistraten, meldt De Croo. 'Er wordt een wettelijke regeling gesteld waardoor de procureur des Konings benoemd kan worden. Een dossier dat al lang geblokkeerd zit. Daarnaast heeft de Brusselse procureur-generaal aanvaard om de dagelijkse leiding te versterken in samenwerking met het bestaande team.'
Als tweede punt meldt De Croo dat 'de federale gerechtelijke politie Brussel zal versterkt worden met vijftig mensen. De noden in Brussel zijn groot. Ook de spoorwegpolitie zal met 25 mensen worden versterkt.'
De Croo stelde vast dat er 'bijzonder veel' informatie was over aanslagpleger Abdesalem Lassoued en diens gedrag. 'Ik zou willen dat het Comité I en het Comité P een evaluatie doen van de huidige procedures.'
De info-uitwisseling tussen de Dienst Vreemdelingenzaken, Justitie en politie moet versterkt worden, zegt De Croo. 'Zij moeten beter gebruik kunnen maken van de info die ter beschikking wordt gesteld.'
Annelies heeft gezweten. Zijn politie ontving irrelevante informatie uit het buitenland. Ze stelde een vraag, maar kreeg geen antwoord. Annelies is dus gezond. En onze minister van Buitenlandse Zaken?
Niemand op het Brussels parket die zich het dossier van Abdesalem Lassoued (45) herinnert. De pijnlijke vaststelling: ook de check om te checken dat magistraten zeker geen dossiers uit het oog verliezen, is nooit gebeurd. “Een ongelukkige samenloop van omstandigheden.”
Bron » www.nieuwsblad.be
Iedereen alive and kicking dus. Het incident zo goed als gesloten. In België dan toch. Wij hadden nog een citytrip naar Stockholm op het programma staan maar daar durven wij ons als Belg zijnde niet meer laten zien.
Vergissingen zijn menselijk. Maar van een vergissing hier kunnen levens afhangen. Je zou verwachten dat zoiets goed opgevolgd wordt. Beeld je eens in dat kerncentrales bestuurd werden met de ernst waarmee justitie en parket hier de zaken opgevolgd hebben.
Ter herinnering » nieuwsblad.be
Marc Senelle was niet alleen advocaat van Blijweert, Carla Galla maar ook van Fourrez Dewit. Dat was dus de vriendenkring van Merckx.
Vergissingen zijn menselijk. Maar van een vergissing hier kunnen levens afhangen. Je zou verwachten dat zoiets goed opgevolgd wordt. Beeld je eens in dat kerncentrales bestuurd werden met de ernst waarmee justitie en parket hier de zaken opgevolgd hebben.
Het is goed om vertrouwen te hebben in nuclear beheer. Je zorgen maken heeft geen zin.
We hebben misschien een paar pro-Palestijnse of ‘gewoon’ pro-jihad-magistraten. Wie gaat Justitie scannen? Staatsveiligheid? Herinner me eraan wie zijn minister is.
Fraude bij toegangsexamen voor magistratuur: kandidaat krijgt vragen op voorhand doorgespeeld
Er is gesjoemeld bij het magistratenexamen bij de Hoge Raad van Justitie. Eén van de leden van de examencommissie heeft de opgave namelijk op voorhand doorgespeeld aan een kandidaat - bovendien zelf de zoon van twee magistraten. De kandidaat in kwestie wordt uitgesloten, maar er wordt nu ook onderzocht of hij de enige met voorkennis was. Het frauderende jurylid - zelf advocaat-generaal - bekende de fraude en nam ontslag. De Hoge Raad vraagt nu ook nog een strafonderzoek.
Zowel de kandidaat als het lid van de examencommissie hebben de fraude ondertussen bekend. Die eerste wordt uitgesloten van het verdere examen. Die tweede nam ook meteen ontslag. Hij zou als advocaat-generaal in Gent ook meteen op non-actief gezet zijn."
Bron » www.hln.be
Die paar keren dat ik nog de moeite deed vragen over benoemingen te stellen kreeg ik de laatste jaren als antwoord dat het niet meer was zoals vroeger. Beter wetende haalde ik dan eens mijn schouders op en stelde ik geen verdere vragen.
Het kan niet anders of er moeten binnen kort verkiezingen zijn en een zoon of dochter heeft op de kieslijsten niet de gehoopte of gevraagde plaats gekregen. Dat dit nieuws naar buiten komt zal wel één of andere wraakactie van een bepaalde clan zijn. In "gewone" tijden komt zoiets niet naar buiten. Dan krijgt desbetreffende advocaat-generaal een benoeming in bijvoorbeeld Den Haag. Weggepromoveerd.
Er gebeuren vreemde dingen de laatste tijd, zoals uit het niets plots een nieuwe wet over DNA goedgekeurd werd. Of een minister moet vervangen worden door zijn kabinetschef (waarna er dan even plots in vuile vieze extreemrechtse blaadjes compromitterende foto's opduiken van diezelfde minister).
Misschien is er nog hoop voor het Bende van Nijvel-verhaal. Misschien wordt de strijd zo bits dat er ook op dat vlak onthullingen komen.
Voor wie het nog niet door had, het is de politiek die beslist wie en waar iemand magistraat zal worden en diezelfde politiek die beslist welke beslissingen die magistraat zal nemen. Tik maar eens Gent in in de zoekfunctie en je zal zien welke cruciale beslissingen in het onderzoek er daar genomen werden (en dat was niet anders in Nijvel of Charleroi).
Het kalf is inderdaad verdronken, maar wie heeft er mee geholpen aan die verdrinking? In die zin heeft onze vriend Maggiore gelijk als hij vraagt "Hoe zit het met het onderzoek naar het onderzoek?". Hetzelfde als met het onderzoek Dutroux bis zeker?
Zat er trouwens ook geen zoon van een magistraat bij de Reuzegommers in de zaak Sanda Dia? En zat er geen zoon van een magistraat bij de Lucien in zijn loods?
Ach ja, magistraten zijn ook maar mensen met zonen en dochters. Net zoals U en ik.
Vriendjespolitiek zit er ingebakken bij Justitie. Pottenkijkers zijn er niet gewenst » Forum
Deze keer de fraude uitgekomen maar wees er maar zeker van dat dit dagelijkse kost is bij Justitie. En dan heeft men nog de arrogantie om zich Goddelijke capaciteiten toe te eigenen zoals totale onafhankelijkheid en onpartijdigheid. Ge moet maar durven.
Bende van Nijvel → Algemeen → Nieuws: Misdaad - Justitie - Politie