Raf wrote:Ik kan niet begrijpen dat Eddy Vos in de humo zegt "we hebben de eigenaars nagetrokken, zonder resultaat".
Deze zin van Eddy Vos kan op twee manieren worden opgevat. "Zonder resultaat" moet niet betekenen dat Vos er niet in is geslaagd de identiteit van de eigenaars te achterhalen. Dat zou al te kras zijn. Het is voor een speurder standaardprocedure om de eigenaar van een verdachte woning te achterhalen.
Het kan dus (en zal vermoedelijk) betekenen dat Eddy Vos niets heeft gevonden dat de eigenaars in verband brengt met de Bende van Nijvel, dus dat het onderzoek "zonder resultaat" is gebleven. In dat geval is dit ook geen genegeerd spoor, maar gewoon een dood spoor - zoals helaas zoveel sporen in dit onderzoek. Ik geef toe, het spreekt wel tot de verbeelding dat er schijnbaar een zware jongen in het huis heeft gewoond.
Raf wrote:Het is toch van de zotte dat hier niet eerder gezocht is!
Eddy Vos zegt dat er wel is gezocht. Alleen leverden die zoekacties niets op.
club_le-happy-few wrote:De Staerke is er gezien
Dat is maar een gerucht dat gemeld is op het Franstalige forum.
club_le-happy-few wrote:Dominique Salesse heeft lange tijd in de buurt gewoond (misschien nu nog), maar er zouden nog "minder bekende" maar even beruchte personen wonen.
Salesse woonde niet in Braine toen de Bende van Nijvel actief was. Hij is er pas veel later naartoe verhuisd, zie het boek van Guy Bouten.
Los van dit alles, vraag ik me af of het niet erg dom zou zijn van de Bende van Nijvel om al het bewijsmateriaal (de VW Golf, de restanten van de buit) in brand te steken op een boogscheut van hun eigen schuilplaats. Ik denk dat ze slimmer waren. Het bos was hun ontmoetingsplaats, dat is wel zeker, maar ik waag te betwijfelen of ze er ook "woonden" want dan hadden ze hun bewijsmateriaal wel elders gedumpt.