Ben wrote:Ik zie nog een vierde mogelijkheid: het DNA-staal was niet bruikbaar, het was gecontamineerd of het staal werd niet afgenomen volgens de richtlijnen. Die richtlijnen kan je onder andere lezen op de site van het UZA » www.uza.be
Er is zelfs nog een vijfde mogelijkheid: de onderzoekers hebben al lang het DNA van die personen vergeleken met de DNA-profielen in het Bende van Nijvel-dossier en dat onderzoek was negatief.
Mogelijkheid 4 of 5, kan zijn.
Actuele stand van zaken (08-11-2023) in het lopende onderzoek » killersbrabant.be (laatste update: 1986)
Gesteld dat de DNA-staal niet is afgenomen volgens de richtlijnen, maar er is wel sprake van een match, dan zal Martine Michel echt niet denken: ik heb schijt aan die match, die laat ik afvlaggen wegens buitenspel! Nee, nee, alsdan springt zij op haar desk, kraait 3x victorie en belt haar man of vrouw met de mededeling dat zij vanavond niet thuiskomt omdat 'er wat tussen gekomen is'.
Ultrasoon wrote:Dat lijkt mij dan wel een schending van het onderzoek te zijn en dan nog wel op bijzonder lullige wijze.
Ik weet niet wat zij er mee heeft laten doen en wat de uitkomst was. Ik hoop van ganser harte dat er sprake is van een DNA,-match, zelfs al was er sprake van buitenspel, want dan nog kan die DNA-match zonder - zonder! - problemen als bewijs in het strafproces worden gebruikt.
Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.