Mincky wrote:G********** ! Hoe moeilijk en pijnlijk moet dit zijn voor David om te lezen hier?
Als David dit leest, hoop ik dat zijn reactie is het appreciëren dat er vandaag nog mensen zijn die dit trachten op te lossen. David heeft zelf meermaals de vraag gesteld of zijn familie al dan niet een toevallig doelwit was. Het is niet mijn bedoeling iemand te beledigen, indien ik dit wel deed mijn oprechte excuses aan de slachtoffers.
Waarom jij daar vanuit Noord Nederland als door een wesp gestoken reageert op mijn bericht, Joost mag het weten. De vraag die ik oproep is, mede aan de hand van een aantal andere observaties, legitiem. Mijn persoonlijke mening is dat gedragsanalyse van de daders vanuit modern perspectief nog zowat het enige is dat ons iets meer zou kunnen vertellen over wat zich toen heeft afgespeeld. Dit in combinatie met het bekijken van hedendaags vergelijkingsmateriaal; overvallen, terreuraanslagen etc.
Zoals ik steeds zeg, de Bende bestond uit mensen -hoe cynisch dit ook klinkt- wiens gedachten, observaties, reactiepatronen en dergelijke meer bijgevolg ook moeten kunnen worden verklaard binnen studies rond menselijk gedrag in haar ruimste vorm.