Stommiteiten is inderdaad allicht niet sterk genoeg uitgedrukt voor wat hij gepresteerd heeft. Voornamelijk dan het achterhouden van dat ballistisch rapport.
Hun grote stommiteit is geweest dat ze niet helder nagedacht hebben, volk zijn beginnen aanhouden zonder dat er hard, materieel bewijs was en daarna hebben doorgedrukt met die assisenzaak.
Met contradictorische bekentenissen die 36 keer ingetrokken worden raak je er niet. Wat ik ook niet begrijp is dat het hen - voor zover we weten - 3 jaar gekost heeft om een reconstructie te doen, zie de andere draad » Forum
Ze hadden Cocu na een 'bekentenis' beter in een wagen geplant, hem meegenomen ter plaatse en laten tonen hoe het volgens hem dan allemaal was gegaan, dat dan afgetoetst aan de vaststellingen. Want rondgeschopte hulzen of niet, er was in de eerste ogenblikken wel degelijk goed werk geleverd door de ploegen die ter plaatse kwamen.
Ze zijn voor zover ik zie in het ijle beginnen werken en dan krijg je contradicties die niet opgepikt worden.
En een vrijspraak. Ik ben er (persoonlijke overtuiging) zeker van dat er toen een paar betrokkenen voor altijd vrijgesproken werden. En dat ze met meer dan 3 ter plaatse waren in 'Nijvel' maar da's een andere kwestie.