Re: Nr. 10 & 14
Robotfoto 14 werd gemaakt op basis van een verklaring van een getuige van de overval op de wapenhandel Dekaise.
Thierry Sliman is de persoon op foto rechts uit (vermoedelijk 1985); robotfoto 10: overval op 14 februari 1983 te Plancenoit; vergelijk haar- en kaaklijnen; de gelijkenissen zijn treffend.
Het probleem is dat het niet aan mij is om alles wat ik nu weet over deze zaak te lossen, te meer omdat ik nu niet weet wat die hogere politiefunctionaris en die hoge Franse *** precies willen.
Xavier Sliman, de broer van Thierry Sliman, heeft gelogen tegen de rijkswachters die hem verhoorden over de overval op wapenwinkel Dekaise, maar degene die daarover gaat - voor hem en zijn naasten de allerbeste wensen - moet daar zelf maar mee komen. Het staat immers op papier.
Ik begrijp ook niet waarom onlangs door de Belgische politie gehoorde getuigen in verband met de zaak-Dekaise - ik beschik over hun verklaringen -, later hebben aangeslagen op de gebroeders Sliman, ook omdat de Belgische politie het met die getuigen zelfs niet op indirecte wijze over de gebroeders Sliman heeft gehad, terwijl onderzoeksrechter Martine Michel onlangs wel een onderzoek naar hen heeft laten openen.