Re: Xavier Sliman
De naam van de anonieme (door de rijkswacht betrouwbaar geachte) getuige die op 7 oktober 1982 Xavier Sliman aanwees als dader van de overval op wapenwinkel Dekaise, op 30 september 1982, is bekend, aldus Patrick Verdin.
You are not logged in. Please login or register.
Bende van Nijvel → Andere Personen → Xavier Sliman
De naam van de anonieme (door de rijkswacht betrouwbaar geachte) getuige die op 7 oktober 1982 Xavier Sliman aanwees als dader van de overval op wapenwinkel Dekaise, op 30 september 1982, is bekend, aldus Patrick Verdin.
Vandaag op het internet:
Aan het woord Patick Verdin met de bewering dat ze de anonieme tipgever hebben gevonden of m.a.w. dat de naam bekend geraakt is. Het betreft de tipgever uit Hastière. Ikzelf zou het absoluut niet ok vinden mocht ik die tipgever geweest zijn. Hopelijk is de man/vrouw ondertussen overleden.
Aan het woord Patick Verdin met de bewering dat ze de anonieme tipgever hebben gevonden of m.a.w. dat de naam bekend geraakt is. Het betreft de tipgever uit Hastière.
Kleine tip van de dag: niet te veel aandacht aan besteden. Het brengt niets bij.
Inderdaad, ben tot dezelfde conclusie gekomen nadat ik heel de saga (want dat wordt ervan gemaakt en zorgvuldig warm gehouden door sommigen) nog eens herlezen heb.
De Belgische hogere politiefunctionaris, met wie ik in contact sta, meldde mij vandaag (14 januari 2024) ten aanzien van de persoon die zich op 7 oktober 1982 bij rijkswachter Demey had gemeld met de mededeling (aangifte) dat Xavier Sliman betrokken was bij de op 30 september 1982 gepleegde overval op wapenwinkel Dekaise als volgt:
"Wat de aangever bij gendarmerie van Hastière betreft, ben ik er zeker van dat het Belgische rechtssysteem nooit stappen heeft ondernomen om deze persoon te identificeren, hoewel dit wel mogelijk was. Ik heb veel namen die destijds om SLIMAN draaiden, ik ben er van overtuigd dat tussen al deze namen de naam van die aangever staat maar wat is zijn naam?"
(» postimg.cc)
Ik ging er altijd van uit dat de naam van die aangever wel bekend was bij de Belgische justitie, maar - inderdaad - dat staat nog geenszins vast.
Ik meen dat de naam van de rijkswachter die op 7 oktober 1982 de aangifte van die door de rijkswacht betrouwbaar geachte persoon (die toen aangifte deed tegen Xavier Sliman) heeft opgenomen L. Demey luidt. Ik weet niet of de heer Demey nog in leven is of dat via hem (alsnog) duidelijk kan worden wie toen die aangever was.
Uit » tueriesdubrabant.1fr1.net
J' avoue avoir du mal à suivre. Le 4 janvier, le nom de cet informateur était connu. Aujourd' hui, la question est: quel est son nom?
Je comprends votre confusion. Je l'ai également supposé, mais c'est parce que le policier qui a signalé l'incident (l’ancien gendarme Demey) l'a interrogé. Cependant, cela ne signifie pas nécessairement - malheureusement - que la justice belge possède également le nom de ce déclarant, car le dossier a été classé très rapidement à l'époque et a été complètement oublié pendant de nombreuses années et le collègue immédiat de Demey à l'époque, Wilquin, ne connaît pas le nom du plaignant, tandis que le directeur immédiat de Demey et Wilquin à l'époque, l'adjudant Bernard, est décédé.
En tout cas, je me demande quel est le nom de ce témoin, qui pourrait très bien être issu du ‘milieu des années 80’ de Patrick Verdin. Ce dernier prétend sur sa page Facebook que lui et son équipe connaissent le nom du plaignant
Lien » postimg.cc ce qui amène à se demander si la justice belge connaît ce nom…
O ja, (wachtmeester) Demey heeft die aangever waarschijnlijk niet telefonisch gehoord.
”Les antécédents judiciaires connus de Xavier SLIMAN:
26/03/81 : coups et blessures sur un tenancier de bar à Charleville-Mézières
30/03/81 : suite à une perquisition, découvertes d’armes et de munitions : un pistolet « US ARMY » de calibre 9mm et d’un « PM » non-identifié de même calibre. A noter que la clique avait fait usage de deux MP40 Schmeisser lors d’une série de braquages dans les années 70.
En mai ou juin 82, cette même bande s’est rendue coupable d’un vol de matériel électronique.
En 96/97, Xavier Sliman se fait encore remarquer pour menaces de mort envers certains tenanciers de bars dans la région de Charleville-Mézières. Les dites tenanciers étant tous victimes de racket de la part de son frère Thierry Sliman et de son complice Patrick Verdin.
Bron » tueriesdubrabant.1fr1.net
Onlangs had ik telefonisch contact met een tweedehandshandelaar in Charleville-Mézières. Ik stelde me voor als gepensioneerde die een boek wilde schrijven over de Brabantse moorden. Hij gaf geen commentaar...
Ik moest veel met mijn gesprekspartner praten om hem te laten toegeven dat hij Xavier Sliman goed had gekend en dat hij zaken met hem had gedaan in wapens en andere accessoires. Hij was nogal terughoudend om namen in het algemeen te noemen, maar uiteindelijk vertelde hij me dat hij dacht dat Xavier het brein achter de bende was. Volgens hem had hij een bovengemiddeld IQ. Hij was sluw en pervers tot het punt dat hij zijn eigen moeder voor een beetje geld zou hebben verkocht.
Toen ik de mogelijkheid noemde dat de Bende van Nijvel hadden kunnen zijn, vertelde hij me dat als ze dit hadden gedaan, het niet per se was om zoveel mogelijk buit te maken, maar ook om "stoom af te blazen"!
Verrassend, niet?
Hij was nogal terughoudend om namen in het algemeen te noemen, maar uiteindelijk vertelde hij me dat hij dacht dat Xavier het brein achter de bende was.
Heel verrassend, maar op basis van welke elementen verklaart die tweedehands handelaar dat Xavier Sliman het brein was achter de bende?
Volgens hem had hij een bovengemiddeld IQ.
Een bovengemiddeld IQ tegenover wie of wat? Tegenover die handelaar of tegenover het gemiddelde in Frankrijk? En is er ooit een onderzoek gebeurd naar het IQ van Xavier Sliman? En zo ja, wat was het resultaat?
Hij was sluw en pervers tot het punt dat hij zijn eigen moeder voor een beetje geld zou hebben verkocht.
Eerlijk? Wat moeten we met zo'n uitspraken? Dat lijken me eerder roddels uit de Franse Ardennen dan aanwijzingen die iets kunnen opleveren.
Ter info: Er zijn verschillende hoofdverdachten in het Bende van Nijvel-onderzoek die als huurling in Congo, de Comoren, Algerije, ... zonder meedogen tientallen mannen, vrouwen en kinderen hebben vermoord. Het probleem is dat die lijst veel langer is dan het aantal leden van de Bende van Nijvel. Daarnaast zijn er tal van hoofdverdachten die door de politie worden omschreven als "extreem gevaarlijk". Waarmee ik maar wil zeggen dat je voor veel verdachten een bepaalde omschrijving kunt vinden. Maar dat hoeft niet per sé iets te betekenen.
Een bovengemiddeld IQ tegenover wie of wat? Tegenover die handelaar of tegenover het gemiddelde in Frankrijk?
Mijn gedacht ligt het IQ bij de wegbeheerders in Frankrijk, Nederland en Duitsland al wel wat hoger dan in België. Als men de aanleg en de kwaliteit van de wegen in die landen bekijkt. In die landen plaatst men op de autosnelwegen ook geen nutteloze wegsignalisatie met een snelheidsvermindering van 120 naar 70km/u. En dit terwijl er geen werkzaamheden worden uitgevoerd gedurende vier maanden. Op dat gebied is het gras daar wel veel groener dan in België.
Eerlijk? Wat moeten we met zo'n uitspraken? Dat lijken me eerder roddels uit de Franse Ardennen dan aanwijzingen die iets kunnen opleveren.
Als je natuurlijk ook die visie volgt en de houding aanneemt zoals Deprêtre, Jumet en in Charleroi zullen de terzijde gelegde aanwijzingen niets opleveren. Dat is een feit. De leden van de Delta Cel hebben bijna meer gevonden en in beslag genomen in hun korte periode dan de daaropvolgende 34 jaar in Nijvel, Jumet en Charleroi.
Ter info: Er zijn verschillende hoofdverdachten in het Bende van Nijvel-onderzoek die als huurling in Congo, de Comoren, Algerije, ... zonder meedogen tientallen mannen, vrouwen en kinderen hebben vermoord. Het probleem is dat die lijst veel langer is dan het aantal leden van de Bende van Nijvel.
Niet te vergeten de verdachten en daders van feiten alhier die in het vreemdelingenlegioen dienst hebben gedaan.
Daarnaast zijn er tal van hoofdverdachten die door de politie worden omschreven als "extreem gevaarlijk".
Je bedoelt toch ook in het Bende van Nijvel-dossier mag ik hopen? Omdat jij toch betwist dat dit onder de zware criminaliteit zou vallen de 28 dodelijke slachtoffers waaronder ook kinderen. Wat is voor jou dan wel zware criminaliteit als moorden en roofmoorden hier niet onder vallen? Schrijf eens aan Horion en de moordenaar - borstenbijter van Heffen (Mechelen) eens een email ze zitten nog steeds in den jail.
De Gerechtelijke Politie van de Nationale Brigade te Brussel was zeker niet opgericht voor dames en heren met witte poeder in de neus en witte sporen onder hun neus.
Ik rapporteer hier wat het resultaat is van lang persoonlijk onderzoek, gedaan op vrijwillige basis, op eigen kosten en 100% vrijwillig. En ook zonder enige politieke of communautaire bijbedoeling.
Wat mijn correspondent aan de telefoon mij vertelde, komt niet helemaal overeen met wat ik al had verzameld in termen van informatie op deze band, maar ik ben van mening dat het openbaar moet worden gemaakt om te kunnen worden geëvalueerd. Het is niet mijn bedoeling om te discussiëren over de criteria voor het evalueren van IQ's in Frankrijk in vergelijking met België of de kwaliteit van snelwegen in de buurlanden.
Om bij het onderwerp te blijven, ben ik van plan binnenkort naar de omgeving van Charleville te reizen om deze gesprekspartner persoonlijk te ontmoeten en meer informatie te verkrijgen. Als iemand hier zijn toetsenbord aan de kant wil laten staan om me op het veld te vergezellen, ben je welkom.
Wat betreft het huurlingenspoor, ik heb het allang uitgesloten. Ik zou uren kunnen uitleggen waarom, maar eerlijk gezegd ben ik het zat om duizend-en-een keer hetzelfde te herhalen en heb ik betere en productievere dingen te doen.
Bende van Nijvel → Andere Personen → Xavier Sliman