Adam stelt in zijn boekje een paar interessante vragen maar het kost niet zoveel moeite om gaten te schieten in zijn theorie, die minstens onvolledig is. Zijn boek is ook zonder meer slordig en soms factueel incorrect geschreven.
Daarenboven interpreteert en formuleert hij alles in functie van zijn stelling over de Slimans maar met weglating van elementen die niet in zijn kraam te pas komen en daarvan zijn er karrevrachten. Klassiek geval van tunnelvisie. Daarmee wil ik niet gezegd hebben dat eea niet de moeite van het onderzoeken waard is, maar dan echt onderzoeken en niet wat hij doet. A décharge: hij erkent zelf uitdrukkelijk dat hij nooit toegang had tot het dossier, weet dus ook niet wat erin staat. Maar ik heb al theorieën gelezen op dit en het Franstalige forum die zorgvuldiger uitgewerkt waren.
Periodiek roert Patrick Verdin - een ex-kompaan van de Slimans - zich nog eens met één of andere 'opzienbarende' uitspraak. Ik vermoed dat het hier wel weer om meer van hetzelfde zal gaan, mooi warmgehouden door een poster.
Al wat die zegt en niet objectief en onafhankelijk verifieerbaar is, daar zou ik evenveel gewicht aan geven als aan een verklaring van Philippe De Staerke of Leopold Van Esbroek: 10% waarheid en 90% bullshit. Probleem is dat je moet zien te weten wat wat is.
We zullen wel zien wat die 'spectaculaire' openbaring is. Ik ga er geen dag verlof voor nemen.