Django68 wrote:In dat geval kan de getuigenis van Clerbois naar de papiermand, bij die van de frituuruitbater. Die mannen hebben er ook toe bijgedragen dat het onderzoek in de soep is gelopen door de speurders kostbare tijd te laten verspillen.
Wel, ik twijfel zeer sterk aan zijn verhaal. Maar wat ik hem wel geef: het was niet gewoon los gezwam, hij heeft het gedetailleerd uiteengezet op het FR-talig forum. Inclusief een schets met precieze aanduiding van waar iedereen stond volgens hem.
En dat is meteen mijn probleem want de 'ouwe', die kon hij m.i. onmogelijk gezien hebben als die stond waar Clerbois zei dat hij stond (ben twee keer ter plaatse geweest, telkens een uur, maar overdag). Voor zover ik heb kunnen nagaan heeft de politie zijn verklaringen ook nooit gereconstrueerd in gelijkaardige omstandigheden (seizoen, nacht etc) teneinde te bepalen of het materieel mogelijk was of niet.
Op het FR-talig forum heeft een lid daar een 'drive-by' gedaan, 's nachts, er staat een filmpje. Conclusie: onmogelijk dat hij die 'ouwe' gezien heeft. Maar: de snelheid was vrij hoog en dadelijk kwamen daar opmerkingen over. Mijn projectje bestaat eruit dat met een paar mensen eens trachten te reconstrueren in zoveel mogelijk gelijkaardige omstandigheden qua seizoen, tijdstip, maanstand... en dan bij verschillende snelheden trachten te zien of het überhaupt kan of niet.
Ik weet het: het is onmogelijk alles te dupliceren. Maar soit, liever dan klavierridder blijven ga ik het eens proberen. Wie wil meedoen: meld u, ik heb al 2 Franstaligen. Je mag Clerbois geloven of niet, dat maakt me niet uit. Het enige dat ik vraag is dat de test zo correct mogelijk wordt gedaan. En dan zien we ... of niet, maar we hebben geprobeerd. Da's meer dan de politie kan zeggen.