JML, je leert niets uit dat artikel. Ten eerste staat het vol materiële fouten. Om de grootste te noemen: ze hebben het over 'douilles', hulzen dus. Die zijn daar niet gevonden, wat gevonden werd zijn kogelkoppen.
Ten tweede, je moet ook intellectueel correct blijven en er bij vertellen wanneer ook die 'getuige' boven water gekomen is en waar hij die 'verdachte gedragingen' situeert in tijd t.o.v. de veronderstelde observatie van Clerbois.
Er is nog een andere 'observatie' over een mogelijk graf, ergens verder weg. Het lijk werd wellicht in twee gesneden en de stukken apart begraven. Nadat ze hem uitgekleed hadden want de mantel werd gevonden in Ronquières en op een kogelwerende vest die een jaar onder water had gelegen werd DNA gevonden terwijl alle wetenschappers zeggen dat dat niet kan na een jaar onderdompeling.
Ik nodig iedereen die over het verhaal van Clerbois iets wil zeggen uit om eerst iets anders te doen: begin bij de materiële elementen. Kom vanachter jullie pc, neem een print van de door Clerbois zelf becommentarieerde foto en rij 's nachts eens langs die plek.
Kom dan terug en vertel me dat het volgens jullie mogelijk is dat hij die oude gezien heeft waar hij hem situeert, laat staan dat hij een gedetailleerde persoonsbeschrijving kon geven. Als de CBW daar indertijd was mee begonnen had men dat verhaal m.i. al lang kunnen opbergen. In mijn ogen is het simpel: als van één essentieel element van zijn verhaal kan aangetoond worden dat het niet klopt, is ook de rest niets meer waard.
Maar net zoals bij andere feiten zien we dat er eerst van alles gelanceerd wordt vooraleer iets anders te doen: nagaan of wat wordt verteld materieel mogelijk is of niet.
Er zijn 2 kogelkoppen, ja. Er zijn ook twee andere getuigen die het relaas van Clerbois tegenspreken.