Maggiore wrote:…
Maar mocht U daarentegen wel over bepaalde informatie beschikken die ik niet heb mag u dat gerust op het forum gooien zodat we met z'n allen slimmer worden. Een mens kan nooit genoeg weten, zeg ik altijd.
Misschien komt er ooit wel een momentum waarop je gaat beseffen dat het geen goed idee is waarom iedereen (!) kan meelezen wat de recentste onderzoeksdaden in een lopend gerechtelijk dossier opgeleverd hebben.
Iedereen op dit forum kan zich engageren om de trias politica aan te pakken en zelf verbeteringen trachten aan te brengen, in plaats van op een forum te verkondigen dat het allemaal op niks trekt.
Mocht je dat dan ook niet willen dat let niks je nog om te verhuizen naar landen waar er (in de praktijk) geen scheiding der machten is zoals pakweg Noord-Korea, Rusland, Iran, Syrië, etc…
Dat sommigen forumleden (en anderen ‘hierbuiten’) opmerken dat het lopende gerechtelijke onderzoek inzake de zogenaamde Bende van Nijvel nog steeds niet geleid heeft tot een proces waarop de daders gepast gestraft kunnen worden en gerechtigheid eindelijk zou kunnen geschieden… dat is uiteraard volkomen terecht. Zoals ik ook vind, maar dit terzijde.
Tenslotte, om nog even terug te komen op het (strafbaar) lekken van onderzoeksgegevens die dan eenvoudig en efficiënt kunnen gebruikt worden door de advocaten van de verdediging om hun cliënten vrij te pleiten:
“Als er morgen iemand op zijn sterfbed zegt dat hij het heeft gedaan of de daders aanwijst, zou ik er niet mee kunnen leven dat die vrijuit gaan.” (David Van de Steen).