Re: Boek: De elite van de macht. De macht van de elite
Iemand heeft zich grote moeite getroost om mijn boek (en mij persoonlijk) af te breken. Het is echt aandoenlijk. Zoveel woorden over een waardeloze hoop papier? Het artikel zegt meer over de schrijver ervan dan over mijn boek.
Ah bon. Dit is nu al de tweede keer dat Jan Willems mijn quotes gebruikt om zijn eigen mening te ventileren. Blijkbaar is die vent dus een beetje fan van mij. Ook nu moet ik toch zeggen dat ik niets met Jan Willems te maken heb. Ik heb geen enkele binding met die man. Het geestige is eigenlijk dat mijn bewuste quote over mijn flauw vermoeden dat Walter wil dat we zijn boek kopen, als grap bedoeld was. Jan Willems heeft dit echter precies wat te letterlijk genomen.
Ik vond Walter’s eerste boek zeer de moeite om te lezen. Ik keek dan ook wel uit naar zijn tweede boek. Ik ben dus naar de boekenwinkel gegaan met de bedoeling om het boek te kopen. Maar ik heb dezelfde reactie gehad als zenga. Zo’n dikke kloefer van een boek! Ik zou helemaal niet weten wanneer ik dat allemaal zou moeten lezen. Bovendien lijkt mij, bij het bladeren van het boek, dat er toch ook veel herhaald wordt van het eerste boek. Jammer Walter maar ik heb het boek teruggelegd. Ik zal het later misschien ooit eens gaan halen in de plaatselijke bibliotheek om enkele passages te lezen.
Mooi is wel dat het Bende-schema van Francois Raes is bijgevoegd in deze blog (in PDF). Dus daar kunnen jullie dit alvast bekijken. Of dit schema werkelijk 'niets met de Bende te maken heeft' zal iedereen zelf wel kunnen vaststellen. Francois Raes zag een duidelijke link tussen Temse (de Bende) en de bokswereld (Jos Broeders). De vraag is waarom de pers dit schema nooit heeft opgevolgd. Deze en tonnen andere info zijn voor journalisten beschikbaar in de archieven van Walter De Bock in de KUL. Wat houdt hen tegen?
Over de bewuste bijlage met het schema van François Raes waar Jan Willems het over het heeft in zijn commentaar, moet ik Willems voor een stuk bijtreden. Dat schema is nl. helemaal niets nieuws noch exclusief. Het werd nl. al in 1992 op pagina 230 gepubliceerd in het boek ‘Twee jaar bendecommissie, een schimmengevecht’ van Hugo Coveliers als bijlage 26, weliswaar met minder handgeschreven notities dan de versie in het boek van Walter Baeyens.