Renne wrote:De bende had de opdracht om in aalst een x-aantal mensen te vermoorden.
Wat ik me altijd afvraag bij die theorie is waarom ze net in een warenhuis zijn vermoord? Nu ga ik het even bot formuleren, mijn excuses, maar was het niet gemakkelijker geweest om ze mee te nemen naar een bos en ze daar te vermoorden? Is dat niet veel gemakkelijker? Was er dan eigenlijk niet nog een tweede motief, bv. de bevolking angst aanjagen?
Renne wrote:Mensen werden naar het warenhuis en/of parking gelokt.
Maar wat als de mensen niet in de val lopen, zoals Kuros? Dan mislukt het plan toch en kunnen ze helemaal terug opnieuw beginnen. Hoe konden de uitvoerders en de opdrachtgevers 100% zeker zijn dat de slachtoffers aanwezig gingen zijn?
Renne wrote:Ik ben die plaats gaan bekijken, het is een zeer interessante zijweg die ze kunnen nemen. Vroeger was die zeer goed bebost en niet verlicht.
Wat een zeer sterke aanwijzing is dat de Bende eigenlijk uit Aalst of omstreken kwam. Ofwel de omgeving zeer goed heeft verkend ofwel geholpen werd door mensen uit Aalst. Er is echter een probleem. Nooit hebben onderzoekers interesse getoond in het Aalsterse misdaadmilieu uit die periode. Noch de onderzoekers van de Deltacel, noch de onderzoekers van de Cel Waals Brabant hebben enige interesse getoond in dat milieu. En misschien lag daar wel het antwoord voor het oprapen.
kuros wrote:Waarom hebben ze in Aalst eerst de slachtoffers gemaakt? En dan pas het geld gaan halen? Is toch niet logisch! 8 doden en dan misschien geen geld! Dus de doden waren belangrijkst! En uitgekozen!
De Cel Waals Brabant heeft daar een theorie voor. De 'killer' - alhoewel hij er niet bij was in Aalst - kickte op het doden. Het geld was niet de buit voor hem, maar het doden. Dat zou een reden kunnen zijn, maar het probleem is dat bijna alle getuigen van de overval in Aalst spreken van een 'grote man' die op alles en iedereen schoot. Dus eigenlijk was de 'reus' de 'killer' in Aalst. Ik heb ooit eens ergens gelezen dat de Cel Waals Brabant heeft toegegeven op een vergadering voor nabestaanden dat er in Aalst mogelijk vier personen waren en dat de 'reus-killer-oude'-theorie niet van toepassing is voor Aalst.
"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via »
Facebook |
twitter |
YouTube