Heb ik er de hele tijd over of naast gekeken, maar werd hier ergens vermeld dat de heer Van den Berghe lid was van de Delta cel?
(...) "hebben plaatsgevonden, verklaart speurder Van den Berghe, lid van de Delta-cel en vervolgens van de Bendecel, dat werd aangenomen dat het noodzakelijk was de heer Raes te ontmoeten:
Vraag van volksvertegenwoordiger Deleuze: "Was u op dat moment op de hoogte of werd toen gezegd dat de heer Raes de procureur des Konings van Nijvel acht tot tien keer had ontmoet?"
Antwoord: "Ik heb dat vernomen in één van de zittingen van deze commissie, maar ik wist het niet."
Vraag: "Dus tijdens die coärdinatievergadering waar u heeft besloten: 'we moeten de heer Raes ontmoeten', was u, noch de mensen van Charleroi, noch die van Dendermonde ervan op de hoogte dat de procureur des Konings van Nijvel de administrateur-generaal had ontmoet in het raam van het Nijvelse deel van het onderzoek?"
Antwoord: "Daar werd niet over gesproken. Ik was er persoonlijk niet van op de hoogte. Misschien waren anderen ervan op de hoogte. Er werd niet gezegd dat de heer Raes contact had met de procureur. Ik wist dat niet. Tot voor de verklaring hier in deze commissie dat de heer Raes contact zou hebben gehad met de procureur, wist ik er niets van."
Bovenstaande gaat over de ontmoetingen tussen Raes en Deprêtre. Van deze ontmoetingen werd geen verslag opgesteld noch een PV.
Spijtig ook dat er geen voornaam bij staat. Ik herinner mij dat er ooit ergens in Aalst een bom ontploft is (onder een auto dacht ik) en dat de eigenaar van die auto Van den Berghe noemde. Kan het ene verband hebben met het andere?