Maar zo is het niet gegaan he Ben. Bij mijn weten stond David niet in de weg. En op zijn mama zijn ze beginnen schieten terwijl ze wegliep. Iemand die wegloopt staat niet in de weg. Op zijn zus is geschoten van op 10 cm afstand. Ik vind het al gruwelijk om dit te schrijven. Bij dat gegeven moet je toch beseffen dat er weinigen in aanmerking komen om dit te doen bij een kind. Van op 10cm ... ik zou het niet geloven moest David dat zelf niet gezegd hebben. En waar hij de moed vandaan gehaald heeft de autopsieverslagen te lezen weet ik ook niet.
Ook op de andere slachtoffers is trouwens niet of niet altijd geschoten omdat ze in de weg stonden.
Feit is en blijft dat niemand weet of er tussen ALLE slachtoffers van de warenhuisovervallen mensen geviseerd werden of dat het toevallige slachtoffers waren. Maar dat ze niet allemaal vermoord werden omdat ze in de weg stonden is een zekerheid.
We kunnen hier toch niet uitsluiten dat sommige slachtoffers mogelijk iets gezien hebben dat ze niet hadden mogen zien of iemand herkend hadden.
Maar ook het omgekeerde is waar, bij mijn weten hebben twee getuigen verklaard dat ze denken dat er niet geschoten werd op hen omdat ze iemand dachten te herkennen. Ik denk aan een getuige uit Overijse die dacht een jeugdvriend te herkennen.