Re: Aalst: 9 November
Ook Patricia Finné, dochter van Léon Finné, en ook Mevrouw Djuroski werden "bedreigd" of "geïntimideerd" met talrijke anonieme telefoonoproepen : "niemand spreekt aan de andere kant van de lijn, maar ik hoor heel duidelijk iemand ademen. Deze anonieme telefoonoproepen vonden plaats enige tijd NA DE FEITEN VAN AALST."
(Patricia Finné en mevrouw Djuroski waren nochtans slachtoffers n.a.v. de feiten in Braine-l'Alleud en Overijse op 27 09 1985).Ik heb dit gelezen in "Les Tueurs fous du Brabant - Le cold case aux 28 victimes" - Michel Leurquin/Patricia Finné en heb het hier in het kort vertaald.
Ik kom er later op terug.
Mijn man en ik (Linda Van Huffelen) hebben er (Wittock-Van Landeghem) twee jaar hard gezwoegd. Niets was ons teveel. Na de overval heeft de firma echter niets meer van zich laten horen. Of misschien toch? Geregeld kreeg ik een anoniem telefoontje. Op de achtergrond hoorde ik dan machines draaien.
...hoe kwam het dat informatie uit eerdere gesprekken met Marie-Jeanne Callebaut telkens uitlekte en in de kranten verscheen?
Acke meldde het voorval aan de gerechtelijke politie in Brussel.
Die onderzocht de zaak en bevestigde dat haar telefoon werd afgeluisterd.