Ho, wacht eens even…
Wat Ben schreef dient ook te worden gezien in samenhang met de op in 2024 door Anja Vanrobaeys (Vooruit) gestelde vraag hoe het zit met het dossier betreffende Bende van Nijvel en het antwoord daarop van de Minister van Justitie, welk antwoord luidde:
“Het dossier bevindt zich nog steeds bij de onderzoeksrechter. U zal begrijpen dat ik geen details kan geven. Het aantal speurders is afgebouwd, gezien de onderzoekshandelingen die nog in het verschiet liggen zijn verminderd. Momenteel nemen zes speurders en twee magistraten deel aan het onderzoek. De samenkomst van het monitoringcomité is verdaagd, gezien hun toezicht op dit ogenblik niet meer noodzakelijk is, gelet op weinige onderzoekshandelingen die nog kunnen worden uitgevoerd.”
Ja, nou, eh, hoor eens even, het eufemisme van Maggiore betekent zoveel als dat onder anderen Martine Michel weet heeft van wie (onder meer) betrokken is geweest bij de door de Bende van Nijvel gepleegde feiten, wat mede betekent dat het bij wet doorvoeren van een verlenging van de verjaringstermijn toch zinvol is of zou kunnen zijn als er sprake van één of nog meer levende verdachten/daders.
Kortom, een en ander vat ik op als positief nieuws in een trieste zaak en ik zal wachten op de persconferentie.
Wordt vervolgd!
fenix wrote:‘Je kunt altijd wel een tijger bij de staart pakken, maar je moet wel weten wat je daarna moet doen.’ (Cox)
Losjes gebaseerd op: men moet het paard niet bij den staart, maar bij den toom grijpen.
Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.