Re: Becker-clan
Trojan wrote:Anyhow, i am resting my case for today, maar msschn moet Ben maar een keer een draad starten voor elk lid van de clan Becker afzonderlijk, naar analogie met de WNP ledenwaslijst.
De Becker-clan is zeer ruim. Er zijn makkelijk een 1000-tal namen. De Staerke behoort ook tot die clan. Er is een parallel met de Bende van Nijvel maar natuurlijk zijn de personen verdacht van de moord in Anzegem en op Laurette De Rudder niet de Bende van Nijvel. Wel zit het er dik in dat andere leden van die clan wel tot de Bende van Nijvel behoren. Vandaar dat ik de parallel trek. Het is altijd een warboel als zij moorden, met verwarrende alibi's, ongekende verblijfplaatsen, verwarrende namen.
Zie de moord op Valère Valcke en de moorden veertien dagen later. Leden van clan De Staerke waren verdacht maar de speurders geraakten er niet wijs uit.
Zie ook archives.lesoir.be. Een Didier Bogaert doodt een Albert Bogaert, broer van Leopold Bogaert. Men vindt Didier niet meer terug. Niet makkelijk, want er zijn binnen dezelfde familie meerdere Didiers, Alberts en Leopolds. Neven van elkaar met dezelfde naam en ongekende verblijfplaats.
Interessant.
Men heeft Balou destijds als verdachte geschrapt, de vraag is waarom.
Becker meent men verschillende keren te hebben herkend, op momenten die naar mijn mening interessanter zijn dan tijdens de overval waarbij de herkenning imo werd geïnterfereerd door maskers.
Ik lees dat de Beckers dossiers hadden over belangrijke personen, en Balou zou hebben gezegd dat hij kan moorden zo vaak als hij maar wil, want altijd beschermd. Toch meer dan een banale zigeuner familie, deze clan?
Behalve de herkenning ben ik ook van mening dat Becker 100% in het profiel van Killer past (zeker de eerste golf). Iemand die verklaard heeft te genieten van het doden, dat is precies wat we zoeken. Die eerste feiten, dat lijkt vaak geweld omwille van het geweld, het opzoeken van kicks.
Hoge mate van impulsiviteit ook als je het mij vraagt, en laat het eerste feit Maubeuge ook gelinkt zijn aan de Beckers. Wel veel toeval dat dit kleine onbekende dorpje een link blijkt te hebben met deze bende verdachten.
Becker eind '83 gearresteerd, einde van eerste golf + later allerlei feiten van buitensporige gruwelijkheid waarvan de Beckers verdacht worden. Feiten die aan de moord op VDE doen denken ook. Het is niet dat je in België honderd bendes hebt die dergelijke feiten plegen. Becker ook voor jaren spoorloos na '84?
Connecties met het De Staerke milieu ook (en Farkas), zit je ook al snel bij Moussa + Balou gesignaleerd met Louvaert tijdens eerste golf. Is toch allemaal niet niks.
Ze zijn blijkbaar met velen, en onderling inwisselbaar, misschien zou het niet opvallen als er eens eentje verdwijnt, zou het mysterie van de kogel uit '85 verklaren.
Zijn maar bedenkingen, al is het maar om wat tegengewicht te geven in tijden waar het al WNP is wat de klok slaat.