Re: Manipulaties
Ik denk dat er meer dan voldoende getuigenissen zijn ivm manipulatie. We vinden er minstens 10 tegen Depretre en Dery.
Depretre:
Tijdens dat tuchtonderzoek lieten magistraten en andere personeelsleden zoals Boulard in het Nijvelse justitiepaleis verstaan dat Deprêtre geregeld tussenbeide kwam in gerechtelijke dossiers. Er was zelfs sprake van schriftvervalsing. Daarom vroeg minister Wathelet op 26 juni 1990 een gerechtelijk onderzoek te openen ‘tegen X’ wegens valsheid in geschrifte. Volksvertegenwoordiger Hugo Coveliers: “Iedereen wist maar al te goed wie met X werd bedoeld, Deprêtre lui-même. Er is toen zelfs een huiszoeking verricht in zijn kantoor in het justitiepaleis. Een huiszoeking bij een procureur, een unicum in de geschiedenis van de Belgische rechtspraak.”
Dery:
Balistiek is geen exacte wetenschap. Zich één keer vergissen is menselijk. Zich keer op keer vergissen is niet meer normaal.
Manipulaties: de truc met de hulzen » Daders
Als je er echt op staat bezorg ik je minstens 10 cases voor beide heren. Als je niet van het woord manipulatie houdt kan ik het ook zo stellen. Depretre was de man die letterlijk en figuurlijk de kogelhulzen wegstampte van de Bende Van Nijvel. Dery was bijna altijd de wapenondeskundige.