noorderling wrote:Mijn conclusie is: De Bende van Nijvel raakt Belgie nog steeds diep. De Belgen hebben een stukje onverwerkt verleden en compenseren dit met een drang naar complotten en een dierlijke hongerigheid naar elke zelfs maar kleinste vage aanwijzing.
Ik hoop voor gans de Natie dat het ooit nog eens duidelijk wordt.
Ja, inderdaad noorderling, de Belgen hebben nog een stukje onverwerkt verleden. Maar kader dit niet in voor alleen maar de Bende van Nijvel. De Belgen willen laten voelen dat het gedaan moet zijn met doofpotsituaties. De huidige Belgen realiseren zich nu dat hun geloof in een politiek rechtvaardige wereld niet bestaat. En ze vragen uitleg! Daarom dit forum, daarom het private gezoek naar een reden voor de Bende van Nijvel. In het officiële onderzoek worden alle kanalen die leiden tot de betrokkenheid van de politiek in deze zaak doorgeknipt. Een nieuwe doofpotzaak is geboren met de pedofilie-dossiers binnen de kerk. De modale Belg snapt dat er met hem een loopje wordt genomen. Opnieuw sturen politiek benoemde krachten een onderzoek naar de prullenmarkt.
En dat in een land dat zich beweegt als een drenkeling met een reddingsvest in volle oceaan. Ik ben er van overtuigt dat er Belgische politiekers op de hoogte zijn van wat, wie, waar en wanneer de Bende van Nijvel zou toeslagen. Maar ze zwijgen, gebonden aan een Jezuïetische omerta. Misschien moeten de oude politieke krokodillen eens spreken. Eerder zal er geen oplossing komen.
Uiteraard blijf ik dit forum volgen, al zal mijn inbreng minder zijn. Ik heb zes maanden bewaking gedaan aan de Delhaize in Overijse tijdens de stille periode van de Bende van Nijvel. Ik kende de situatie daar, ik kende het personeel, ik kende de zaakvoerder. Niemand vroeg me wat. Vanaf het ogenblik van die overval volg ik zo goed mogelijk de ontwikkelingen en heb daarbij mijn eigen theorie opgebouwd. Misschien juist, misschien onjuist. Maar wie kan me overtuigen van wat er werkelijk gebeurt is, niet de overvallen maar het hogere, het waarom!