431

Re: Verjaring

Bossi wrote:

Welke?

Daar kan ik niet op antwoorden maar ik kan wel bevestigen wat de journalist schrijft: in december zijn er belangrijke onderzoeksdaden gebeurd.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

432

Er zijn de afgelopen 40 jaar talloze belangrijke onderzoeksdaden gebeurd: graafwerken naar lichamen en wapens, DNA-testen, profiling en noem maar op... Geen enkele die iets heeft opgeleverd. Het zou me sterk verbazen mocht het dit keer anders zijn.

Bossi wrote:

» www.tvoost.be

Ben wrote:

Er worden nog steeds onderzoeksdaden uitgevoerd

Welke?

Er zijn nog bitter weinig opdrachten die dienen uitgevoerd te worden. En in de huidige stand van zaken is het ook niet meer mogelijk om "de verjaring gestuit zijnde door ambtsplichten" nog terug te vinden of nog te lezen in het Bende van Nijvel-dossier. Omdat de waarheid nooit aan het licht mag en zou komen heeft men nu snel de wetswijziging goedgekeurd wat de verjaring betreft. Het regenschermsysteem ter ontduiking van verantwoordelijkheid. Nu kan men blijvend schermen met de geheimhouding van het gerechtelijk onderzoek dat voortdurend is. Opdat België niet op zijn grondvesten zou daveren is men verplicht om de geheimhouding met betrekking tot de gruwelijke feiten blijvend te waarborgen.

Zo is het, we moeten daarover niet lullig doen.

Men had het ook makkelijk kunnen oplossen, de zaak sluiten en een onbekende bende die zich niet meer kan beroepen op een advocaat ervoor laten opdraaien. Adam en kornuiten hadden ten volste hun medewerking verleend. Mijn vermoeden is dat er nog steeds betrokkenen in leven zijn, of tenminste mensen die weten hoe de vork in de steel zit en/of over bezwarend bewijsmateriaal beschikken. Zolang dit het geval is, is het veiliger de zaak te laten vervagen.

434

Ben wrote:

Daar kan ik niet op antwoorden maar ik kan wel bevestigen wat de journalist schrijft: in december zijn er belangrijke onderzoeksdaden gebeurd.

Ik kan het niet voldoende benadrukken maar met journalistiek is het zeker en vast opletten.

Spectator Of Life wrote:

Zo is het, we moeten daarover niet lullig doen.

Men had het ook makkelijk kunnen oplossen, de zaak sluiten en een onbekende bende die zich niet meer kan beroepen op een advocaat ervoor laten opdraaien. Adam en kornuiten hadden ten volste hun medewerking verleend. Mijn vermoeden is dat er nog steeds betrokkenen in leven zijn, of tenminste mensen die weten hoe de vork in de steel zit en/of over bezwarend bewijsmateriaal beschikken. Zolang dit het geval is, is het veiliger de zaak te laten vervagen.

Als er in één onderdeel van het onderzoek twee strijdige verklaringen zijn terug te vinden van één en dezelfde persoon die actief was binnen de BOB als dienstoverste, zou ik ervan uitgaan om deze opnieuw te confronteren met zijn twee verschillende tegenstrijdige verklaringen. Dat een onderzoekrechter of een Procureur daar niet over struikelt is voor mij onbegrijpelijk. Daarover is er verder geen enkele opdracht toe gegeven tot een her verhoor. Het betrof dan nog wel een belangrijk onderdeel van het onderzoek. Dan heb ik vermoedens dat men in veel stukken diagonaal leest.

435

Bossi wrote:

Ik kan het niet voldoende benadrukken maar met journalistiek is het zeker en vast opletten.

Nogmaals, ik kan bevestigen dat er in december nog belangrijke onderzoeksdaden zijn gebeurd. En nee, dat heb ik niet uit de pers. Waarover ik het heb, is (nog) niet in de pers verschenen.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

436

Er gebeurden al veel belangrijke onderzoeksdaden en vooral sinds 2018. Maar over gans de lijn is het resultaat wel bedroevend. De speurders die men sinds 2018 op het onderzoek hebben gezet waren toch niet van de minsten. Al kregen ze ook niet altijd gehoor omdat iemand een hardnekkige eigen visie heeft die het eens ging oplossen.

437

Spectator Of Life wrote:

Mijn vermoeden is dat er nog steeds betrokkenen in leven zijn, ...

Of een familie of organisatie die niet in opspraak mag komen. Nooit

438

Ben wrote:

Nogmaals, ik kan bevestigen dat er in december nog belangrijke onderzoeksdaden zijn gebeurd. En nee, dat heb ik niet uit de pers. Waarover ik het heb, is (nog) niet in de pers verschenen.

Kun je misschien een tipje van de sluier oplichten? Het lijkt nu of de geest van TheEnd bezit heeft genomen van je Ben. wink

439

Kan zijn dat men "inlichtingen" aan Ben gevraagd heeft he... Zou niet de eerste keer zijn denk ik. Als Ben schrijft, nog niet in de pers, zullen we het ooit wel te weten komen zeker.

Misschien is de cel weer in de belachelijke modus van forumleden of journalisten te gaan bespioneren en/of verhoren geraakt. Uit pure wanhoop. Als bepaalde verdachten forumleden gaan viseren die op de twee fora zitten dan moet het ons eigenlijk ook niet verbazen dat de cel dit zou doen.

Ze zouden beter gaan zoeken in hun eigen dossiers denk ik dan. Vandaag nog eens een uitspraak van toenmalig minister Geens van Justitie herlezen.

"Denkt u dat de namen van de Bende-leden in het dossier staan, zoals onder anderen Jef Vermassen beweert.

Geens: “Ja. De oplossing en de namen zitten al jaren in het dossier: Bouhouche, Beijer, de clan rond De Staerke, een Joegoslaaf enzovoort. In de loop der tijd is tenslotte toch een tiental mensen in beschuldiging gesteld, omdat er serieuze aanwijzingen waren voor hun betrokkenheid.”

Bron: interview Knack

Geens verdenk ik er niet van zomaar wat uit zijn botten te slaan.

440

Die quote komt uit een interview met Hilde Geens, niet Ben. Ze heeft wel een punt: die mensen zijn niet zomaar zonder reden in beschuldiging gesteld.