1

Topic: 30 Jaar oude cold case opgelost

Stond vandaag in de krant:

"Toen ik enkel jaren geleden vroeg of ik als familielid het verdwijningsdossier mocht inkijken, kreeg ik het deksel op de neus. Justitie vertelde me dat het dossier vernietigd was. Per ongeluk, toen het parket verhuisde naar een nieuw gebouw.”

“Mocht dat het geval zijn, dan is het altijd mogelijk om zo’n dossier opnieuw samen te stellen”, zo reageert het parket Oost-Vlaanderen. “De politie bewaart kopieën van de processen-verbaal. Ook het DNA-onderzoek komt niet in het gedrang, aangezien we kunnen vergelijken met DNA van de familie.”

Bron » www.nieuwsblad.be

Goed nieuws voor ons dus (bestaat er een smiley die cynisme uitdrukt?) Het betreft hier een dossier dat 30 JAAR OUD is, voor alle duidelijkheid.

2

Re: 30 Jaar oude cold case opgelost

In Mechelen is ook een dossier verdwenen toen familieleden zich wilden informeren naar een moord op hun familielid.

Een dossier samenstellen zoals het parket van Oost Vlaanderen reageerde? In normale omstandigheden bewaart de politie kopieën van een proces verbaal.

Laten we niet vergeten dat er sinds de politiehervorming heel wat zaken verdwenen zijn die vroeger nog door de Rijkswacht werden opgesteld. Dat het parket van Oost Vlaanderen dan maar eens een dossier samenstelt voor de CWB inzake de Bende van Nijvel. De CWB en het slachtoffer zouden daar zeer gelukkig mee zijn. Een plaats delict kan men onmogelijk nog samenstellen als er stukken verdwenen of vernietigd zijn. Dat het parket van Oost Vlaanderen tot zulke uitspraak durft te komen.