Ik wil toch nog eens terugkomen op post 6 van Youssou ivm het begrip "Bende van Nijvel".
In het geval van de "bende van Nijvel" is er sprake van verschillende misdrijven, van meerdere deelnemers, organisatoren, opdrachtgevers, uitvoerders, helpers, manipulators enz.
Hun activiteiten situeren zich volgens het Parket Generaal tussen de aanslag op de wapenhandel Dekaize en de aanslag te Aalst. Alles wat ervoor of erna geschiedde wordt niet in aanmerking genomen. Dit blijkt uit een mail die de heer H. Vernaillen, toen hij een aanvraag deed om zijn gezin te erkennen als bendeslachtoffer, ontving van het
Federaal Parket met de volgende zin:
"Ik heb gepoogd om mij te informeren over jullie status in het dossier bij de PG Ignacio De La Serna en mijn collega Marianne Cappelle. Wij zijn ons zeer goed bewust van de penibele situatie waarin jullie verkeren maar beide collega's geven mij te kennen dat jullie niet als slachtoffers van het Bendeonderzoek, waarvoor de onderzoeksrechter momenteel gevat is, kunnen erkend worden gelet op de beslissingen die in het verleden genomen zijn met betrekking tot de feiten waarvan jullie slachtoffer werden".
Welke die beslissingen zijn en door wie ze werden genomen werd niet vermeld!
Volgende diensten spelen een belangrijke rol in het ganse verhaal:
DEA - Drug Enforcement Administration
CIA - Central Intelligence Agency
BND - Bureau National de Drogues
BIC - Bureau d'Information Criminelle
BOB - Bevvakings en Opsporings Brigade
Staatsveiligheid
SDRA - Service De Renseignements de l'Armee
M.a.w wie de beslissing nam bepaalde feiten te koppelen die later" de bende van Nijvel" zou genoemd worden is niet geweten. Waarom niet eigenlijk?