71

Re: Roger Romelart

Is hij een slachtoffer van de Bende van Nijvel of van het onderzoek? Ik denk vooral aan familie en vrienden

72

Re: Roger Romelart

Bossi wrote:

Tot veroordelingen zal het nooit komen. Daarvoor zijn er opzettelijke daden gesteld die als procedure fouten in aanmerking moeten genomen worden. Een bijzonder jong stagiair advocaat weet bij voorrang al wat te pleiten en te betwisten.

In dit dossier zou het mij alleszins niet verbazen indien men de vraag zou stellen: "Bewijs ons eens dat jij het hebt gedaan."

Mee eens. Het onderzoek hoeft vandaag waarschijnlijk niet meer actief gemanipuleerd te worden om het vast te laten zitten. De destructieve sabotage is mogelijk al lang geleden gebeurd. En vlak onder de neus van mensen die enkel machteloos konden toezien. Geen wonder dat je zoiets, en alle frustratie die erbij komt kijken, tot je laatste dag meedraagt.

Re: Roger Romelart

Wat als de grootste manipulatie in heel het dossier het bewust plaatsen van de laatste overval is in Aalst. De laatste overval en bloedigste, maar ook vrij nutteloze, buiten de comfortzone. (En naar mijn mening op veel vlakken afwijkend t.o.v. de andere diefstallen en overvallen, maar dat is natuurlijk maar een mening.)

Aalst, en bijgevolg dat het dossier in hoofdzaak zou behandeld worden door Dendermonde. Dat was logisch. De manipulator die door de overval zorgt dat het dossier in Dendermonde terecht komt en ze dan op een plateauke moeilijk weerlegbaar heel breed bewijsmateriaal laat vinden.

Misschien zit daar toch de clou. Wie zou daar voordeel bij hebben?

We praten veel over het weghalen van het dossier uit Dendermonde, maar misschien gaat het nu net over het daar plaatsen in 1985 en dan te stoppen met overvallen. (En misschien iemand er te laten voor opdraaien voor al wat er voor gebeurde). Dendermonde zou zijn job wel naar behoren doen, daar zal een manipulator wel van uitgegaan zijn.

74

Re: Roger Romelart

Aan de ene kant lijkt Aalst qua locatie en modus operandi idd heel vreemd. Het lijkt inderdaad een anomalie tov de andere feiten.
Maar er is een set van feiten waar Aalst heel sterk mee correleert in tijd en locatie. De Bende Van Baasrode. Terwijl de leden van de Bende van Baasrode ervoor vooral in het Brusselse actief waren, verschijnen ze in het najaar van 1985 ook plots in de regio rond Dendermonde. Die statistische correlatie zal ook wel een oorzakelijk verband hebben.

  • De bende van Baasrode was in die regio actief aan het scouten voor de aanslag in Aalst en nam daar dan maar wat andere opportuniteiten in die regio mee. Dubbele winst.

  • Of: De manipulatie wou per se dat de bende van Baasrode geviseerd werd door in hun regio de aanslag van Aalst te plegen.

  • Of: Het is puur toeval en de correlatie is puur statistisch en niet oorzakelijk. Die kans lijkt me klein.

De feiten van de bende van Baasrode die in de nieuwsartikels vermeld worden onder het topic "Baasrode" ben ik nog even geografisch en chronologisch aan het plotten. wink

Ook de chronologische afwisseling van de Bende van Nijvel bende feiten en Bouchouche zijn grootste gekende feiten zijn interessant qua correlatie.

Maar de bevindingen van die geografische en chronologische analyses en plots ga ik verder zetten onder een ander, beter topic dan "Roger Romelart".

Conclusie: Aalst is niet per toeval gekozen "omdat daar geen snipers op het dak zaten". Dat is ook het punt van Vermeulen denk ik.

75

Re: Roger Romelart

Romelart heeft mij kort voor zijn dood bevestigd dat de Staerke en co betrokken waren. De manipulatie zat hem in het intimideren van getuigen. Romelart werd op een bepaald moment door een getuige veel info toevertrouwd over de zigeuners die een oorlog met elkaar voerde over Aalst. De ene had per toeval de andere herkend. Er is hier een en ander over terug te vinden in de oude dossiers van Delta. Zeer duidelijk lijkt het me allemaal.

Enkel de cel ziet weer een niks . Nee straffer ze moesten zich 3 jaar gelden excuseren tegenover elkaar. Moussa beschuldigde de Staerke van deelname. … En nu voor altijd in de kluis van de kelders van justitie.

Re: Roger Romelart

Dat spoor mocht / mag duidelijk niet onderzocht worden. Delta zat dicht bij de waarheid en werd het onderzoek ontnomen. Jaren later, toen de huidige cel opnieuw in dit spoor investeerde deed Bob het onderzoek ontsporen. Er zijn zoveel elementen, teveel om hier op te noemen die De Staerke verdacht maken. Zelfs de profilers wezen in de richting van een gesloten milieu zoals dat van zigeuners.

Re: Roger Romelart

Ik weet niet of het (nu nog) een kwestie is van niet mogen onderzocht worden. Vroeger misschien wel, toen het ordewoord was Pas de gendarmes ou ex-gendarmes, quoi qu'il arrive..

Misschien is het eerder een kwestie van niet verder kunnen onderzoeken wegens eerder al dan niet doelbewust gemaakte fatale en onherstelbare fouten rond bewijsmateriaal en onderzoeksdaden. En door de tijd natuurlijk.

Re: Roger Romelart

HIPA wrote:

Romelart heeft mij kort voor zijn dood bevestigd dat de Staerke en co betrokken waren. De manipulatie zat hem in het intimideren van getuigen. Romelart werd op een bepaald moment door een getuige veel info toevertrouwd over de zigeuners die een oorlog met elkaar voerde over Aalst. De ene had per toeval de andere herkend. Er is hier een en ander over terug te vinden in de oude dossiers van Delta. Zeer duidelijk lijkt het me allemaal.

Enkel de cel ziet weer een niks . Nee straffer ze moesten zich 3 jaar gelden excuseren tegenover elkaar. Moussa beschuldigde de Staerke van deelname. … En nu voor altijd in de kluis van de kelders van justitie.

Dat zou moeten in de media komen. Journalisten, waar wachten jullie op ?

Re: Roger Romelart

Een bron met zicht op het Bendedossier: “Romelart heeft mij kort voor zijn dood bevestigd dat de Staerke en co betrokken waren. De manipulatie zat hem in het intimideren van getuigen. Romelart werd op een bepaald moment door een getuige veel info toevertrouwd over de zigeuners die een oorlog met elkaar voerden over Aalst. De ene had per toeval de andere herkend. Er is hier een en ander over terug te vinden in de oude dossiers van Delta. Zeer duidelijk lijkt het me allemaal.

“Enkel de cel ziet weer eens niks. Nee straffer: ze moesten zich 3 jaar geleden excuseren tegenover elkaar. Moussa beschuldigde de Staerke van deelname. … En nu voor altijd in de kluis van de kelders van justitie.”

» p-magazine.com

80

Re: Roger Romelart

Staat ondertussen al in P-Magazine Scaramouche!

En speciaal ter attentie van Ben, ik citeer, "wie aanval in Aalst omschrijft als 'hold-up' is dom, kent feiten niet of is kwaadwillig".