Ik heb altijd de indruk gehad dat De Staerke beginnen spreken is maar dat men hem monddood gemaakt heeft. Ik beweer niet dat hij stond te schieten in Aalst maar wel dat hij of een andere rol had en/of meer wist.
Ik wil je toch nog eens herinneren aan hetgeen Club hier schreef:
"Check het interview met De Staerke... Soms kregen we een opdracht die we moesten uitvoeren. Het gebeurde dat er mensen bijzaten die we niet kenden en zelfs onze taal niet spraken. Opdracht uitvoeren, geld verdelen en dan naar huis. Voordeel: men kan elkaar niet verraden.
Leon De Staerke was tot zijn recentste arrestatie bezig met het 'verkopen' van overvallen. Zij regelen alles voor de uitvoerders op voorhand en coördineren het ganse gebeuren."
Geen idee over welke overvallen ze het hadden natuurlijk. Kijken we over onze landsgrenzen dan zien we ook daar overvallen op de parkings van Carrefours tot en met het gebruik van maskers van oud-presidenten. Ik verwijs hier naar de bende van Nantes. Zoemen we hier bijvoorbeeld in op een zekere Lafaille die af en toe in ons land verbleef dan kan ik mij voorstellen dat Philippe De Staerke over dit soort bendes spreekt.
In ieder geval heb ik voor de lange blonde met staalblauwe ogen drie lookalikes gevonden van Haemers. Onder andere de jeugdvriend van plakker Marc uit Overijse (Groep Diane) en deze Lafaille (huurling).
Ik ben quasi zeker van het feit dat Philippe De Staerke niet loog als hij zei "het gebeurde dat er mensen bij zaten die we niet kenden en die een andere taal spraken".
Volgens mij is dat het geheim achter de onmogelijkheid om elkaar te verraden. Mocht ik het scenario moeten uitschrijven zou ik het zo gedaan hebben.