Re: Getuigenis legia

Ja, de vrouw ergert zich meestal aan datgene wat een man doet omdat hij het handig en/of nuttig vind! Ben van die van mij vanaf sinds een dik jaar, ze vond het elders beter denk ik! Buiten enkele kleine minpunten ontdek ik in de nieuwe situatie nog elke dag nog nieuwe posi's. smile Zoals meer tijd om op deze site te komen en te lezen!

legia wrote:

Stond destijds op de parking op mijn vrouw te wachten die in de winkel was. Naast mij stond auto met drie inzittenden, vierde kwam uit de winkel en had daar een kleinigheid gekocht.

Kans is groot dat dit voorval iets met de Bende van Nijvel te maken heeft. 4 personen, een Taunus... In principe kom je hier niets mee verder. Niemand betaalde met bancontact in die tijd. Bewakingsbeelden zullen er niet zijn.

Merovinger wrote:

Hierbij nog een aantal oude bijdragen van legia die in het begin van deze topic dienen te staan.

Op 2010-11-08 18:07

legia wrote:

Waarom stond de beige Taunus op 8 november '85 van 19.30 tot 19.50 op de parking, met drie inzittenden, een vierde kwam de winkel buiten met een kleine aankoop waarna ze vertrokken. De Taunus stond met neus naar de winkel geparkeerd tegen de lage muur die er nu nog is, 4e parkeerplaats.

Op 2010-11-10 18:06

legia wrote:

Beste Dim, ik stond er rechts naast geparkeerd en zat dus op een meter van de passagier.

Op 2010-11-11 17:56

legia wrote:

Boemerang, ik heb daar destijds telefonisch aangifte van gedaan (zal wel één van hun eerste tips geweest zijn die ze binnenkregen) en nooit iets van vernomen. In die tijd hing er in Aalst een sfeertje van "ze komen hier ook wel eens langs bij Delhaize", wij gingen daar dus eigenlijk niet meer op winkelen op vrijdagavond. Die avond gingen we ergens op bezoek en mijn vrouw ging er enkel een fles wijn kopen, zelf bleef ik op de parking in de auto wachten. Heb daar ook nog de rijkswacht gezien met de Renault 4, ze reden traag voorbij, waarschijnlijk omdat ik toen ook met een snelle wagen reed.

De voetsporen van René De Witte kloppen ook. Ik heb ze op zondag ook gezien (als kind speelden we daar vroeger wel eens en ik wist dus ook dat die dreef uitkwam aan het rusthuis). Ben er dus zondag nieuwsgierig eens gaan kijken.

Ook klein toevallig detail is, dat mijn moeder aan het Houten Hand bewuste avond met haar fiets bijna omver gereden werd door een golf met zeer hoge snelheid die een hels lawaai maakte, vermoedelijk bedoelde ze de opgedreven motor.

Als we dit bericht lezen, zien we volgens deze getuigenis dat de rijkswacht op 8 november 1985 rond 19.30 uur de parkeerplaats in de gaten hield.

pyrénéen wrote:

Als we dit bericht lezen, zien we volgens deze getuigenis dat de rijkswacht op 8 november 1985 rond 19.30 uur de parkeerplaats in de gaten hield.

Nee, dat weten we niet wanneer we dit lezen. ALS wat 'legia' verklaart allemaal klopt, dan schrijft hij dat er een rijkswacht R4 traag voorbijreed op de parking rond 19:30. Dat kan evengoed een buurtpatrouille geweest zijn. En voorbijrijden op een parking is niet hetzelfde als 'toezicht houden op een parking'.

Legia verwondert zich erover dat 4 mannen in een auto er stonden van 19:30 tot 19:50 om een kleine boodschap te doen terwijl het heel druk was maar zegt zelf dat zijn vrouw enkel een fles wijn ging kopen en het feit dat hij de uren kende impliceert dat hij er toen ook stond. Een fles wijn is ook niet bepaald een grote boodschap lijkt me.

15

Xenophon wrote:

Nee, dat weten we niet wanneer we dit lezen. ALS wat 'legia' verklaart allemaal klopt, dan schrijft hij dat er een rijkswacht R4 traag voorbijreed op de parking rond 19:30.

In maart 2023 is er toch opnieuw bevestiging en verklaring geweest i.v.m. de aanwezigheid van Renault's R4 van de BOB aan de Delhaize te Aalst. Er is ook een beschrijving geweest van een geüniformeerde persoon dewelke de R4 bestuurde. En net voor de feiten die op 9 november 1985 werden uitgevoerd te Aalst, is er ook opnieuw bevestiging gegeven van een beige Ford Taunus met duidelijke beschrijving van kenmerken dat deze voertuigen enkel aan de Rijkswacht toebehoorden. Ik ga niet in detail treden maar ook een belangrijke aanwezigheid op dit voertuig toonde aan tot wel Rijkswachtdistrict dit voertuig toebehoorde. Die beschrijvingen van het voertuig werden bevestigd door de CWB.

Er waren nog ooggetuigen van dit feit die nooit verhoord zijn geweest. Nadien ook nooit meer een verklaring durfden af te leggen.