Re: Philippe De Staerke
Zeggen ze in datzelfde PV ook iets over de ondervragingen van de borains en de wijze waarop dat ging?
Ik heb niets tegen de speurders van Charleroi en ze maken m.i. een aantal goeie punten (o.a. Ronquières) maar ze kwamen aan tafel nadat al het eten en drinken al afgeruimd was en zaten met een dossier uit Dendermonde waar de meesten al geen snars van begrepen want in het Nederlands. Ik vraag me bijgevolg ook wel af in hoeverre er moeite werd gedaan om alles grondig en objectief te analyseren en krijg de indruk dat ze collectief alles wat gebeurde in Dendermonde afgeschreven hebben nadat er inconsistenties kwamen over o.a. Ronquières.
Ze moeten ook weten wat ze willen: als ze getuigenverklaringen hier afserveren, wat zijn de getuigenverklaringen elders waar ze zich wél op baseren dan nog waard?
Er zijn een aantal objectieve elementen rond de 'bewegingen' zal ik maar noemen van de De Staerkes en verwanten die elk op zich misschien niet conclusief zijn maar wanneer je al de toevalligheden naast elkaar legt dan eindig je m.i. met iets dat niet meer uit te leggen valt als je niet gelooft in sprookjes.
Tot slot, als ze tot de conclusie komen dat het onderzoek over de hele lijn niets waard is, dan moeten ze ook maar de intellectuele eerlijkheid hebben om dat duidelijk te zeggen en er een streep onder te trekken. Ik denk persoonlijk dat het onderzoek te zeer vervuild is door onderzoeksdaden waarbij personen betrokken zijn die later niet clean bleken te zijn. Je zal daar nooit mee naar een rechter kunnen. Maar dat wil niet zeggen dat alles onzin is.