Re: Stopzetting onderzoek
In April vorig jaar 2023 heb ik al zeer duidelijk kenbaar gemaakt dat het BVN onderzoek ging afgesloten worden en wat al vorig jaar kon gebeuren. Als men geen daders heeft gevonden of niet heeft willen vinden, is het zeer eenvoudig. Zijn er verdachten voorgeleid en aangehouden de laatste jaren sinds 2018? Neen. Tenzij de zeer ten onrechte heisa naar de Delta-leden en hun gezinnen als slachtoffers en waaruit blijkt dat die mensen hun diensten hebben uitgevoerd zoals verwacht van elke politieambtenaar. Meer zelfs, dienst hebben uitgevoerd van meer dan 26 uren op één dienst. Alles hebben zij kunnen weerleggen, behoudens, hun stukken die verdwenen zijn in CWB Jumet en Charleroi.
We kunnen ons de vraag stellen waarom er geen onderzoekdaden zijn gesteld geweest door het Comité P, in opdracht van de onderzoeksrechter of Federaal Parket, naar alle feiten die in Jumet en Charleroi gebeurden ten nadele inzake de verzamelde bewijsvoering dat onmogelijk nog is aan te tonen. Wanbedrijven zouden dan ook moeten te boven komen die ontegensprekelijk door Justitie zijn aangewend en uitgevoerd.
Het is Godgeklaagd, indien Bossi of zijn teamleden, rechts schrijven, een persoon van het forum links schrijft. Schrijven wij links, gaat de persoon rechts schrijven. Schrijven wij boven, schrijft betrokkene onder, schrijven wij onder, schrijft hij boven. Schrijven we in de midden, draait hij het blad en schrijft achteraan.
Dat is al menig forumgebruiker opgevallen.
Wij waren al in het bezit van de briefwisseling en uitnodiging alvorens de advocaten en pers hiervan op de hoogte was. Vandaar dat ik sprak over een werkelijke ontploffing dat ging gebeuren einde juni 2024.
De gedateerde brief aan de nabestaanden en slachtoffers uitgaande het Federaal Parket dateert van 2 januari 2024 en is eind deze week toegekomen.
Net met de gedateerde brief van 13 mei 2024 uitgaande de onderzoeksrechter te Charleroi, een beschikking en waarin wordt bepaald dat de procedure wordt meegedeeld aan de Federale Procureur zodat vordering kan opgesteld worden. Die mededeling dateerde van 11 april 2024. In de huidige stand van zaken kan het niet anders, reeds supra vermeld, het afsluiten van het dossier en waarop het Federaal Parket de ontheffing van de onderzoeksrechter zal vorderen.
Het staat de burgerlijke partijen nog vrij om de raadkamer bijkomende onderzoeksdaden te vragen en de onderzoeksrechter eventueel opnieuw te gelasten. Ondanks alle gebreken in gans het dossier, vernietigde verdwenen stukken en overtuigingsstukken. Eerlijkheid is wel gewenst boven het financiële mijn gedacht. Zelfs na 42 jaren. Iedereen spreekt over 38 en 40 jaren, ik spreek over 42 jaar. Net zoals de heer Eddy (Eduard) Vos dewelke ook rekening hield met de feiten van december 1982. Het is echter niet omdat men niet is geboren in 1982 maar later, dat die feiten niet zouden meetellen voor alle duidelijkheid.
Verder in de brief uitgaande het Federaal Parket is er melding dat in samenspraak met de onderzoeksrechter in Charleroi, de nationale slachtoffercel van het Federaal Parket ondersteuning zal bieden in het zogenaamde 'Bende van Nijvel' dossier. De nationale slachtoffercel van het Federaal Parket zal er aanwezig zijn als tevens de slachtofferonthaaldienst van de Justitiehuizen van Brussel die bijstand zal bieden met zorg voor simultane vertaling.
Ik meen, bij herhaling tot in het treurige toe, toch duidelijkheid te hebben verschaft onder toelating tot mededeling van enkele nabestaanden. Velen hebben hun strijdvaardigheid verloren en dikwijls tot in het emotionele. Stilaan ben ik begonnen om de waarheid te schrijven op basis van vaststellingen en vaststaande aantoonbare elementen. Die rechtvaardigheid komen vele families toe die onder de noemer 'Bende van Nijvel' vallen. Inclusief speurders die onderworpen werden aan ondervragingen die de druk hebben kunnen doorstaan en niet gezwicht zijn op basis van elementen die zij ter bewijsvoering hebben aangereikt. Ondanks...ondanks...dat men poogde om hun verklaringen te verdraaien na en onder aanwezigheid van videoverhoor. Gelet op hun vraag en hun onbetrouwbaarheid waaronder ze onderworpen werden.
Ik meen hier duidelijk te zijn geweest.