Wat heeft de onderzoeksrechter belet om die criminologen en historici toe te voegen als experten in haar onderzoek? Niets toch? Waarom heeft ze dat dan niet gedaan denken jullie?
En wees nu aub eens zo vriendelijk om eventjes mijn piste te volgen. Gaan die criminologen en historici toegang krijgen tot geclassificeerde documenten denken jullie? Neen he, dus mijn piste kunnen ze niet volgen.
En zoals Xeno terecht opmerkt, zelfs het dossier over de zaak Francois zit ondertussen achter slot en grendel. We mogen op ons hoofd gaan staan en duizend ideeën lanceren van dossier publiek maken tot historici die het moeten bekijken, het zit achter een slot. Amen.
Anderzijds, niets belet een slachtoffer dat een dossier heeft dit te overhandigen aan een historicus. Een slachtoffer mag voor zover ik weet meedelen wat hij of zij wil. En mocht ik mij vergissen dan kan er nog een andere weg gevolgd worden. Een advocaat van een slachtoffer kan een historicus als expert aanwerven. Hij kan zelfs mij aanwerven (al zou ik hem dat niet aanraden en mezelf ook niet) Smiley. Maar in alle gevallen blijft de wet op de privacy gelden denk ik. (Youssou, help aub.)