141

Re: Stopzetting onderzoek

ctrix wrote:

Ik zeg toch dat ik het niet weet? Misschien aan de kant van de overheid/justitie die zijn burgers niet kan beschermen en slachtoffers in de kou laat staan

Je weet het niet, dus begin je maar te gokken. Gast, ik ben al bijna 20 jaar met deze site bezig. Je hebt nog geen woord tegen mij gesproken of iets gevraagd aan mij en je hebt het lef om zoiets te verkondigen. Ik stel voor dat je terug wat minder post, want aan zo'n respectloos gedrag heb ik geen behoefte.

Ik weet waarom ik deze site heb en de mensen die me kennen weten waarom ik deze site heb en hier zo verdomd veel tijd in steek. Maar gok maar rustig verder. Geloven doe je me toch niet.

fenix wrote:

Wat is er met den Ben aan de hand?

Met mij is er niets aan de hand, maar toch bedankt voor je bezorgdheid. Maar hé, zot idee. Je kan het ook rechtstreeks aan mij vragen. [info@bendevannijvel.com]

fenix wrote:

En wat doe jij dan? Jij helpt ongewild mag ik hopen diezelfde cel met hier op het forum een brief te publiceren waaruit min of meer moest blijken dat Lucien half zot was.

Dus als ik iets post dat een getuigenis in twijfel trekt, dan help ik zogezegd een falend onderzoek? Er is nog een andere mogelijkheid: ik geloof niet zomaar ieder verhaal dat over dit dossier in de wereld wordt gestuurd. Als er andere mensen zijn die verhalen wel geloven omdat het in hun theorie past, dan is dat voor mij geen probleem. Maar dan moet je er ook wel tegen kunnen dat er zaken worden gepubliceerd die het verhaal in twijfel trekken of onderuit halen.

fenix wrote:

Over het hoofdstuk Marie Jeanne ga ik op jouw verzoek zwijgen want het deed niet ter zake.

Ik wacht nog steeds vol spanning op je mail.

Maar nu, de zon schijnt en het is terrasjesweer ...

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

142

Re: Stopzetting onderzoek

Die mail gaat er niet komen Ben, toch niet in verband met dat onderwerp. Vind jij dat een normale procedure dat ik eerst moet mailen naar jou wat dat nieuws is. Vervolgens ga jij besluiten dat dit relevant is of niet en dan ben je bereid om bij goedkeuring het topic terug te openen.

Wat betreft Lucien. Je gelooft niet zomaar een verhaal. Dit was niet zomaar een verhaal, dit was het testament van een stervende mens. Denk nu toch eens goed na. Ik zal het in jouw plaats doen. Zal je ook een verhaaltje vertellen. Schrijfster van deze post is meermaals technisch dood geweest. Met technisch dood bedoel ik een hart dat niet meer klopte. En dit omdat het stil gelegd werd. Ik had dus meestal een paar seconden " voorbereiding" en wist dat de poging om het hart terug te starten mogelijk zou kunnen mislukken. Ik weet niet goed wat ik in die seconden allemaal uitgeroepen heb maar weet met grote zekerheid dat het geen verhaaltjes waren. Lucien wist dat hij zou sterven. Denk jij dan echt dat hij op zo'n moment verhaaltjes zou verzinnen? Awel ik niet. EN men was Lucien  ooit komen vertellen  dat de

143

Re: Stopzetting onderzoek

Sorry. Men was Lucien ooit komen vertellen dat de Bende in zijn loods zat. ( P. Görts) En ik ga da

144

Re: Stopzetting onderzoek

Ben wrote:

Ik stel voor dat je terug wat minder post

Goed idee.  You are the king here.  Maar let op dat er dan nog iémand wil posten.  Want volgens Fenix ben ik blijkbaar toch niet de enige die zichzelf vragen stelt over wat er de laatste weken hier gebeurt.

Je zal van mij geen last meer hebben, doei

145

Re: Stopzetting onderzoek

Nog eens sorry. En ik ga dat verhaal dan later vertellen omdat het toevallig in mijn theorie past. Sorry he Ben, een beetje respect voor Lucien en voor mij aub. Wie respect vraagt moet dat ook zelf kunnen geven.

En nogmaals mijn excuses omdat ik deze post ongewild in drie stukken heb gekapt. Ik denk dat dit gevolg is van de emotie die gepaard gaat met het beschrijven van de vroegere hartproblemen. Wil je iemand begrijpen dan moet je minstens al eens in dezelfde schoenen gestaan hebben. Men noemt dit empathie.

En schrijf nu maar gerust dat ik er mijn privé leven bij sleur om gelijk te krijgen. Ik zag geen andere mogelijkheid om je wijs te maken dat een stervende mens geen verhaaltjes vertelde. Zal eindigen met te zeggen dat niemand zich zorgen moet maken over mij of over mijn hart. Ik was de eerste patient van dokter Brugada in Aalst ivm een nieuwe operatietechniek. De operatie was dus geslaagd.

Verdomme he Ben. Ik probeerde je iets uit te leggen met een post waarop Ctrix beleefd dank u zei. En wat doe jij daarna? Er nog een schepje boven op doen. Gast, stop er mee.

146

Re: Stopzetting onderzoek

Ik denk dat het slechte nieuws van het parket veel mensen hier op dit forum raakt. Sommigen zijn er rechtstreeks of zijdelings bij betrokken en het is vooral voor hen heel wat om te verwerken. Maar laat ons niet op elkaar afreageren: Ben en het overgrote deel van dit forum zijn ter goeder trouw. Dat we er over bepaalde zaken een andere mening op nahouden is niet erg. Als de speuders onderling al verschillende ideeën hebben over de bvn wie zijn wij dan om te weten waar de waarheid zich bevindt. Ergens in het midden zeker? Uit respect voor de slachtoffers en hun familie, laat ons wachten tot de officiële mededeling van het parket. Tot dan weten buiten zijzelf niemand wat er zal meegedeeld worden.

147

Re: Stopzetting onderzoek

Django68 wrote:

Ik denk dat het slechte nieuws van het parket veel mensen hier op dit forum raakt. Sommigen zijn er rechtstreeks of zijdelings bij betrokken en het is vooral voor hen heel wat om te verwerken. Maar laat ons niet op elkaar afreageren: Ben en het overgrote deel van dit forum zijn ter goeder trouw. Dat we er over bepaalde zaken een andere mening op nahouden is niet erg. Als de speuders onderling al verschillende ideeën hebben over de bvn wie zijn wij dan om te weten waar de waarheid zich bevindt. Ergens in het midden zeker? Uit respect voor de slachtoffers en hun familie, laat ons wachten tot de officiële mededeling van het parket. Tot dan weten buiten zijzelf niemand wat er zal meegedeeld worden.

+1

Re: Stopzetting onderzoek

De recente ontwikkelingen van een mogelijke stopzetting van het onderzoek, gecombineerd met het verlies van een gewardeerd forumlid (voor een aantal forumgebruikers meer dan enkel een forumlid) hakt duidelijk op de gemoederen in.

Ben, jij steekt inderdaad enorm veel energie in dit forum en voelt je terecht aangesproken. Maar zonder forumleden is deze bibliotheek leeg, ook zij mogen luidop al-dan-niet-terecht op een respectvolle manier zaken in vraag stellen.

149

Re: Stopzetting onderzoek

Insp. Witse wrote:

Maar zonder forumleden is deze bibliotheek leeg, ook zij mogen luidop al-dan-niet-terecht op een respectvolle manier zaken in vraag stellen.

Als dat respectvol gebeurt, ben ik daar volledig akkoord mee.

fenix wrote:

Die mail gaat er niet komen Ben, toch niet in verband met dat onderwerp. Vind jij dat een normale procedure dat ik eerst moet mailen naar jou wat dat nieuws is.

Ja, vermits ik exact weet wat er gebeurd is.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

150

Re: Stopzetting onderzoek

Ben wrote:

Het is gisteren Chimay geworden. Heeft deugd gedaan.

Daar kan ik inkomen dat het deugd heeft gedaan aangezien wat er de laatste tijd op u is afgekomen.

Ben wrote:

Men heeft mij geen verkeerde informatie aangereikt. Maar het is niet aan mij om over die informatie te communiceren. Die informatie is mij in vertrouwen doorgegeven en ik behandel dat ook met vertrouwen. En - het zal je misschien verrassen - maar het is niet omdat jij iets niet weet, dat het daarom niet gebeurd is.

Mij nog iets verrassen? Absoluut niet. En al zeker niet dat nabestaanden bijna bij mij inwonen. De getuigenissen liegen er ook niet om wat ze op facebook en zelfs op het forum schreven over mezelf en het team Bossi. Tuurlijk wist ik ook niet dat het dossier zal afgesloten worden wat ik in april vorig jaar al aankondigde. Tuurlijk wist ik niet dat er geen daders gevonden werden. Tuurlijk wist ik niet dat er uitnodigingen onderweg waren naar slachtoffers en nabestaanden. Buiten de CWB worden nog heel wat andere zaken besproken in politieverenigingen, beste Ben. Eén zaak verlies je uit het oog. Dat ook nabestaanden toegang hebben tot het elektronisch digitaal dossier en dat enkele personen fungeren als hun vertrouwenspersoon.

Ben wrote:

Leer eens lezen, ik zeg dat ik niet weet wat ze gaan zeggen. Alleen de onderzoeksrechter weet dit. Ik weet dit niet, jij weet dit niet en de pers weet dit ook niet. Je kan erover speculeren en ja, de kans is vrij groot dat de onderzoeksrechter beslist heeft om het onderzoek te stoppen, maar nogmaals, wij weten dat niet zeker.

Ik heb goed gelezen. Het ging over de belangrijke onderzoeksdaden van december 2013 die jij verkondigde. In tegenstelling tot wat twee rechercheurs hebben verricht bij de CWB. Ik had gehoopt dat uw schrijven juist was. Dan had de brief en de beschikking tot mededeling uitgaande de onderzoeksrechter van 11 april 2024, nog niet bestaan.
Maar zoals gezegd, mij verrast niets meer. Men gaat op 18 juni e.k. verkondigen dat de daders gevonden zijn. Met het opzet hen nog de mogelijkheid te geven om te vluchten naar het donkere hol in Achterwindeke. Alle advocaten en pers hebben het verkeerd voor.

Ben wrote:

Ik beschuldig nergens iemand van leugens.

Wat blieft? Ik leg me nu languit op de sofa met een goede Scotts Whisky. Dit zou me te ver lijden. Je bent een goede boogschutter, Ben. Het is, onder andere, toch ook duidelijk dat die pijlen steeds op Fenix zijn gericht. Niet? Of is dat ook gelogen van mijnentwege? Of forumgebruikers jennen. Dat er forumgebruikers om één welbepaalde redenen weg blijven bleek de laatste tijd toch ook uit hun berichten. Hun redenen terecht en begrijpelijk maar wel spijtig. Misschien dat je eens een voorbeeld kan nemen aan forumgebruikers die achter uw scherm vriendschapsbanden hebben gesmeed. Los van de BVN, ook privé elkaar al hebben geholpen. Je was nog niet geboren bij de feiten van 9 november 1985, Ben. Hoe kan jij weten welke angsten wij toen hebben doorstaan bij te gaan winkelen in grootwarenhuisketens? Die angsten voltrokken zich door het feit dat er haast geen cliënteel meer was aan te treffen vanaf 17.00 uur in die warenhuisketens. Uw eigen visie en koppigheid een beetje terzijde leggen, Ben. Je bent niet de enige. Tantes magistraten hadden zich dat ook beter aangewend. Dan waren sommige topspeurders ook niet gaan lopen bij de CWB. Maar sorry, ik ben weer vergeten te liegen.

En nu mijn tweede poging om het hier met de mantel der liefde alsnog toe te dekken. Ik heb gezegd.