151

Re: Stopzetting onderzoek

Bossi wrote:

Eén zaak verlies je uit het oog. Dat ook nabestaanden toegang hebben tot het elektronisch digitaal dossier en dat enkele personen fungeren als hun vertrouwenspersoon.

Waarom zou ik dat uit het oog verliezen? Natuurlijk hebben zij toegang tot (een deel van) het dossier. Maar dat dossier bevindt zich tegenwoordig in alle hoeken van dit land. Mensen die er geen toegang tot zouden moeten hebben, hebben er plots toegang toe. En dat is een heel triestige evolutie. Ik ben oprecht bang voor de dag dat het dossier zich plots op het internet bevindt.

Bossi wrote:

Het ging over de belangrijke onderzoeksdaden van december 2013 die jij verkondigde.

December 2023, maar soit. Ik heb niet gezegd dat die belangrijke onderzoeksdaad tot een doorbraak heeft geleid. Ik heb enkel gezegd dat het een belangrijke onderzoeksdaad was. Of de onderzoeksrechter nog gelooft of het belangrijk was, weet ik niet. Ik denk wel dat het belangrijk kan zijn.

Bossi wrote:

Men gaat op 18 juni e.k. verkondigen dat de daders gevonden zijn. Met het opzet hen nog de mogelijkheid te geven om te vluchten naar het donkere hol in Achterwindeke. Alle advocaten en pers hebben het verkeerd voor.

Dat maak jij ervan, maar dat zijn niet mijn woorden.

Bossi wrote:

Het is, onder andere, toch ook duidelijk dat die pijlen steeds op Fenix zijn gericht. Niet?

Nee.

Bossi wrote:

Dat er forumgebruikers om één welbepaalde redenen weg blijven bleek de laatste tijd toch ook uit hun berichten. Hun redenen terecht en begrijpelijk maar wel spijtig.

Iedereen blijft of gaat voor redenen die hij of zij kiest. Dat is hun keuze.

Ik doe dit niet voor mijn ego, ik doe dit voor hetgeen er gebeurd is en voor de slachtoffers die zij gemaakt hebben. Het maakt me dus niet uit of hier 100 of 1.000 of persoon zaken posten.

Al ben ik de enige, ik zal dit blijven doen.

Bossi wrote:

Je was nog niet geboren bij de feiten van 9 november 1985, Ben. Hoe kan jij weten welke angsten wij toen hebben doorstaan bij te gaan winkelen in grootwarenhuisketens?

Mijn ouders vertellen mij daar vaak over, bv. dat ze niet meer gingen winkelen bij Delhaize. En ja, dat was een extreem heftige periode, op heel veel vlakken. Dat ontkent niemand.

Maar wat maakt het uit dat ik nog niet geboren was? Ik was ook nog niet geboren toen Napoleon verslagen werd in Waterloo. Toch heb ik daar al heel veel over geleerd dankzij boeken en zo.

Bossi wrote:

Uw eigen visie en koppigheid een beetje terzijde leggen, Ben. Je bent niet de enige.

Ok, ik ben van Antwerpen maar daarom toch niet onverstaanbaar. Ik heb al ontzettend vaak gezegd dat ik geen hypothese of visie heb. Ik kan die dus ook niet terzijde leggen. Ik kijk met één blik naar de feiten, en die blik is heel simpel: "ik ken de waarheid niet". En daar zouden veel andere mensen best een voorbeeld aan nemen.

PS: kan je ook eens een voorbeeldje geven van die "koppigheid"?

Bossi wrote:

Misschien dat je eens een voorbeeld kan nemen aan forumgebruikers die achter uw scherm vriendschapsbanden hebben gesmeed.

Ik doe dit al bijna 20 jaar. Denk jij echt dat ik dit nog steeds helemaal alleen doe? Dat ik geen mensen heb ontmoet die ik 100% vertrouw?

Bossi wrote:

Tantes magistraten hadden zich dat ook beter aangewend.

Dat klopt. Meestal krijgen die ook een mooie job in Europa of zo.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Stopzetting onderzoek

Alle respect Ben, maar ik leid uit jouw berichten van de voorbije tijd af dat jouw gevoel duidelijk naar het gewone banditisme uit gaat. Of je dit impliciet of expliciet toont, laat ik in het midden. Daarmee is ook niets mis, het is eerder vreemd als je al zolang met dit onderwerp bezig bent en er geen hypothese op na houdt.

Zelf ben ik in de loop der jaren gaan denken dat alles wat te maken heeft met extreem rechts, groep Diane, staatsgreep, roze baletten enz. bewust gelegde dwaalsporen zijn. Maar ik geloof zeer zeker ook niet in het gewone banditisme. Misschien kunnen fenix en Ben de gemoederen wat bedaren, ik wil graag fungeren als gemeenschappelijke vijand vermits ik niet mee ga met jullie respectievelijke hypotheses; dat heeft in de geschiedenis al meermaals wonderwel gewerkt ;-)

153

Re: Stopzetting onderzoek

Spectator Of Life wrote:

Alle respect Ben, maar ik leid uit jouw berichten van de voorbije tijd af dat jouw gevoel duidelijk naar het gewone banditisme uit gaat. Of je dit impliciet of expliciet toont, laat ik in het midden.

Ik heb in 2015 - op een heel zonnige lentedag - een tijdlijn over WNP gemaakt. Ik ben nog altijd heel trots op die tijdlijn. (Ja, ik heb ook een ego. smile ) Ter info: WNP blijft voor mij - voor sommige feiten - nog altijd een valabele piste.

Momenteel ben ik meer bezig met de feiten. Wat is er echt gebeurd tijdens die paar minuten dat de bende actief was. Dat geeft nieuwe inzichten en die zijn heel interessant. Die inzichten heb ik voor een stuk gedeeld op dit forum.

Wat ik hiermee wil zeggen? Dat ik mezelf niet kan klonen. smile Als ik dat wel kon, dan zou ik een paar "Bennen" extra maken en die allemaal een taak geven. Zodat ik tegelijkertijd op verschillende pistes kon werken. Dat kan ik echter niet. Daarom werk ik het ene jaar op piste X en vijf jaar later werk ik piste Y. En soms zitten daar verscheidene jaren tussen.

't Leven is soms simpel. wink

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

154

Re: Stopzetting onderzoek

Xenophon wrote:
Django68 wrote:

Ik denk dat het slechte nieuws van het parket veel mensen hier op dit forum raakt. Sommigen zijn er rechtstreeks of zijdelings bij betrokken en het is vooral voor hen heel wat om te verwerken. Maar laat ons niet op elkaar afreageren: Ben en het overgrote deel van dit forum zijn ter goeder trouw. Dat we er over bepaalde zaken een andere mening op nahouden is niet erg. Als de speuders onderling al verschillende ideeën hebben over de bvn wie zijn wij dan om te weten waar de waarheid zich bevindt. Ergens in het midden zeker? Uit respect voor de slachtoffers en hun familie, laat ons wachten tot de officiële mededeling van het parket. Tot dan weten buiten zijzelf niemand wat er zal meegedeeld worden.

+1

+1

155

Re: Stopzetting onderzoek

Ben wrote:

Ja, vermits ik exact weet wat er gebeurd is.

Dat is raar, want wij hebben u daar niet gezien.

Voor het overige houd ik het hier voor bekeken en laat ik u in uw wijsheid, Ben. Bang? Bang dat het dossier zich op het internet zou bevinden?  Zoals zovelen, angst hoef je maar te hebben dat de waarheid kan gelezen worden en wat het daglicht nog niet heeft gezien. Maar zoals ik kenbaar maakte ben ik daar geen voorstander van om verschillende redenen.

Ik geef u nog het voordeel van twijfel:

1. In verband met de uitgebreidere wetgeving inzake DNA onderzoek sinds maart jl.

2) Dat mevrouw Capelle toch haar eigen visie volgt en van mening is enkele daders te vervolgen. Wie weet, zonder verhoord te zijn geweest omdat ze al te oud waren. Dan gaan we de tweede grootste blunder tegemoet in de Belgische geschiedenis van Justitie.

156

Re: Stopzetting onderzoek

Ben wrote:

Natuurlijk hebben zij toegang tot (een deel van) het dossier.

Zeer juist. Misschien eens David Copperfield aan een verhoor laten onderwerpen. Voor de kaften zonder inhoud, gestolen dossierstukken en wat onzichtbaar naar de verbrandingsoven is gevlogen. Zou dat geen ingehuurde mededader kunnen zijn?

157

Re: Stopzetting onderzoek

Hebben de nabestaanden (en hun advocaten) een kopie van het dossier? Zo ja het volledige dossier of slechts een deel daarvan?

158

Re: Stopzetting onderzoek

Django68 wrote:

Hebben de nabestaanden (en hun advocaten) een kopie van het dossier? Zo ja het volledige dossier of slechts een deel daarvan?

Daar heeft Ben wel gelijk inzake een groot deel van het dossier. In Charleroi hebben nabestaanden en slachtoffers toegang en inzage tot het volledige dossier. Begin daar maar eens aan. Onmogelijk en het is al bewezen dat magistraten het dossier ook niet volledig kennen. Alleen al in het onderzoek naar de Delta Cel.

In een dossier met meer dan 3.500.000 pagina's en fotomaterieel. Tenzij een advocaat of dergelijk wie over een krachtige PC beschikt waarmee je raketten kan lanceren.

Inderdaad beschikken advocaten nog over de mogelijkheid om verzoekschriften neer te leggen voor bijkomende onderzoeksdaden na 28 juni e.k.. Van in verdenking gestelden is er sinds 2018 niet meer gesproken.   

Spectator Of Life wrote:

Maar ik geloof zeer zeker ook niet in het gewone banditisme.

Het dossier LHOST kan men absoluut ook niet zomaar ter zijde leggen. Gewoon banditisme telt geen 28 doden en meer dan 40 gewonden. En er zijn nog meer slachtoffers. Ooggetuigen met een posttraumatisch syndroom. Ook dit zijn slachtoffers. Ook niet te verwaarlozen, Kenza zijn verloofde die na een verklaring i.v.m. de feiten in Aalst, betrokken is geworden in een dodelijk verkeersongeval. De heer Ghekiere die na zijn getuigenis ook wordt betrokken in een zwaar verkeersongeval met maandenlange revalidatie in het Leuvense. Zo kunnen we nog even doorgaan...

159

Re: Stopzetting onderzoek

Ben wrote:

Dat ik mezelf niet kan klonen. smile Als ik dat wel kon, dan zou ik een paar "Bennen" extra maken

Ooooo, Nee... Ene is al genoeg.:) smile

Re: Stopzetting onderzoek

Eind 1985 vond de politie een vingerafdruk op plakband dat was gebruikt in het kader van een door de CCC gepleegde bomaanslag. Die vingerafdruk bleek afkomstig te zijn van Pierre Carette, een van de (hoofd)verdachten. Dat was 1985.

Ik denk nog steeds dat op één of meer van de voorwerpen die (vermoedelijk) zijn gebruikt door de Bende van Nijvel gevonden DNA, in 2024 kan leiden tot een bevredigende doorbraak in het onderzoek naar die bende, zeker als dat DNA kan worden gekoppeld aan een of meer personen die te boek staan of stonden als zijnde (hoofd)verdachten in de zaak van de Bende van Nijvel.

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.