Re: Stopzetting onderzoek
Eén zaak verlies je uit het oog. Dat ook nabestaanden toegang hebben tot het elektronisch digitaal dossier en dat enkele personen fungeren als hun vertrouwenspersoon.
Waarom zou ik dat uit het oog verliezen? Natuurlijk hebben zij toegang tot (een deel van) het dossier. Maar dat dossier bevindt zich tegenwoordig in alle hoeken van dit land. Mensen die er geen toegang tot zouden moeten hebben, hebben er plots toegang toe. En dat is een heel triestige evolutie. Ik ben oprecht bang voor de dag dat het dossier zich plots op het internet bevindt.
Het ging over de belangrijke onderzoeksdaden van december 2013 die jij verkondigde.
December 2023, maar soit. Ik heb niet gezegd dat die belangrijke onderzoeksdaad tot een doorbraak heeft geleid. Ik heb enkel gezegd dat het een belangrijke onderzoeksdaad was. Of de onderzoeksrechter nog gelooft of het belangrijk was, weet ik niet. Ik denk wel dat het belangrijk kan zijn.
Men gaat op 18 juni e.k. verkondigen dat de daders gevonden zijn. Met het opzet hen nog de mogelijkheid te geven om te vluchten naar het donkere hol in Achterwindeke. Alle advocaten en pers hebben het verkeerd voor.
Dat maak jij ervan, maar dat zijn niet mijn woorden.
Het is, onder andere, toch ook duidelijk dat die pijlen steeds op Fenix zijn gericht. Niet?
Nee.
Dat er forumgebruikers om één welbepaalde redenen weg blijven bleek de laatste tijd toch ook uit hun berichten. Hun redenen terecht en begrijpelijk maar wel spijtig.
Iedereen blijft of gaat voor redenen die hij of zij kiest. Dat is hun keuze.
Ik doe dit niet voor mijn ego, ik doe dit voor hetgeen er gebeurd is en voor de slachtoffers die zij gemaakt hebben. Het maakt me dus niet uit of hier 100 of 1.000 of persoon zaken posten.
Al ben ik de enige, ik zal dit blijven doen.
Je was nog niet geboren bij de feiten van 9 november 1985, Ben. Hoe kan jij weten welke angsten wij toen hebben doorstaan bij te gaan winkelen in grootwarenhuisketens?
Mijn ouders vertellen mij daar vaak over, bv. dat ze niet meer gingen winkelen bij Delhaize. En ja, dat was een extreem heftige periode, op heel veel vlakken. Dat ontkent niemand.
Maar wat maakt het uit dat ik nog niet geboren was? Ik was ook nog niet geboren toen Napoleon verslagen werd in Waterloo. Toch heb ik daar al heel veel over geleerd dankzij boeken en zo.
Uw eigen visie en koppigheid een beetje terzijde leggen, Ben. Je bent niet de enige.
Ok, ik ben van Antwerpen maar daarom toch niet onverstaanbaar. Ik heb al ontzettend vaak gezegd dat ik geen hypothese of visie heb. Ik kan die dus ook niet terzijde leggen. Ik kijk met één blik naar de feiten, en die blik is heel simpel: "ik ken de waarheid niet". En daar zouden veel andere mensen best een voorbeeld aan nemen.
PS: kan je ook eens een voorbeeldje geven van die "koppigheid"?
Misschien dat je eens een voorbeeld kan nemen aan forumgebruikers die achter uw scherm vriendschapsbanden hebben gesmeed.
Ik doe dit al bijna 20 jaar. Denk jij echt dat ik dit nog steeds helemaal alleen doe? Dat ik geen mensen heb ontmoet die ik 100% vertrouw?
Tantes magistraten hadden zich dat ook beter aangewend.
Dat klopt. Meestal krijgen die ook een mooie job in Europa of zo.