Re: Stopzetting onderzoek
Youssou N'Dour wrote:Daniel Dekaise kende Xavier Sliman persoonlijk (en vice versa).
Geachte Marianne Cappelle, als u zelf - zelf! - in 2021 de instructie geeft om het dactyloscopische en DNA-spoor van onder anderen Thierry en Xavier Sliman in Frankrijk te (laten) bewandelen en u laat het er zonder genoegzame uitkomst het er vervolgens bij zitten, dan verzaakt u uw taak als onderzoeksrechter, met referte aan - nota bene - uw (eigen) stukken - en ja, ik weet ik wat uw ‘crew’ een aantal maanden geleden heeft gedaan in de zaak-Dekaise. Ik mag niet hier (nog) niet schrijven hoe groot vanuit ‘het veld van de namens u aangeboorde bronnen van 30-09-1982’, de verbazing was dat het spoor-Sliman genegeerd is geworden.
Er is DNA gevonden op een aantal benderekwisieten en Marianne Cappelle weigert de ontvangst van namens bezorgde burgers aangeleverde DNA-stalen die zien op de Bende Sliman (en op de Bende van Nijvel), terwijl haar voorgangers zich - BEWEZEN - bezig hielden met een grote bewijs-opruimactie.
Deze zaak stinkt en wel tot op het bot.
Stel dat er 28-06-2024 namens de Cel Waals-Brabant wordt medegedeeld dat van haar kant geen actief onderzoek meer zal worden gedaan in de zaak van de Bende van Nijvel, dan ben ik van mening dat namens die cel op zijn minst duidelijk moet worden gemaakt van welke OVERLEDEN personen - die hoeven niet per se (gewezen) verdachten te worden genoemd; zij kunnen zich immers niet meer verdedigen - er sporen - bijvoorbeeld DNA of vingerafdrukken - zijn gevonden op attributen die zouden zijn gebruikt door de Bende vanNijvel. Daarmee zouden de slachtoffers en de samenleving recht worden gedaan.
Sowieso zou eenieder zich de vraag moeten stellen of federaal procureur Marianne Cappelle of onderzoeksrechter Martine Michel onder hun pet houden, namen van overleden personen wier DNA of vingerafdrukken zijn gevonden op attributen die zouden zijn gebruikt door de Bende van Nijvel.
Deze vraag klemt te meer, omdat het onder auspiciën van de Cel Waals-Brabant, lichten van graven van overleden personen, waaronder Alain Vincx, volgens diezelfde cel was bedoeld om personen of verdachten uit te sluiten in het onderzoek naar de Bende van Nijvel. Ergo, ik zal er niet van opkijken als er sprake is van een match op basis van een vingerafdruk of DNA, waarmee verder niets is gedaan, omdat een overleden verdachte niet meer strafrechtelijk kan worden vervolgd, wat neerkomt op uitsluiting van die persoon in het strafrechtelijkonderzoek .
Denk hier maar eens goed over na...
Ik plaats dit bericht ook hier en voeg daar nog aan toe de vraag of de Belgische justitie de afgelopen 40 jaar überhaupt ooit melding heeft gemaakt van een spoor - bijvoorbeeld DNA of een vingerafdruk op een bij een misdaad gebruikt voorwerp - van een overleden persoon, wiens naam al dan niet is opgedoken als (mogelijke) verdachte.
Ik kan niet geloven dat de Belgische justitie in de afgelopen 40 jaar nimmer geconfronteerd is geworden met sporen van inmiddels overleden personen op bij misdaden gebruikte voorwerpen, terwijl ik mij kan voorstellen dat de Belgische justitie in de afgelopen 40 jaar geen ruchtbaarheid heeft gegeven aan sporen van haar bekende inmiddels overleden personen die zijn gevonden op bij misdaden gebruikte voorwerpen.
Vreemd genoeg heb ik tot nu toe nog geen artikel gelezen, waaruit naar voren komt de Belgische justitie naar buiten is getreden met de mededeling 'dat zij (sinds kort) in beeld hebben gekregen een inmiddels overleden persoon wiens sporen zijn gevonden op een bij of tijdens een misdaad gebruikt voorwerp', terwijl de Bende van Nijvel zich niet bepaald heeft ingehouden om niet zo min mogelijk sporen achter te laten, om met Eddy Vos te spreken.