Re: Stopzetting onderzoek

Youssou N'Dour wrote:
Youssou N'Dour wrote:

Daniel Dekaise kende Xavier Sliman persoonlijk (en vice versa).

Geachte Marianne Cappelle, als u zelf - zelf! - in 2021 de instructie geeft om het dactyloscopische en DNA-spoor van onder anderen Thierry en Xavier Sliman in Frankrijk te (laten) bewandelen en u laat het er zonder genoegzame uitkomst het er vervolgens bij zitten, dan verzaakt u uw taak als onderzoeksrechter, met referte aan - nota bene - uw (eigen) stukken - en ja, ik weet ik wat uw ‘crew’ een aantal maanden geleden heeft gedaan in de zaak-Dekaise. Ik mag niet hier (nog) niet schrijven hoe groot vanuit ‘het veld van de namens u aangeboorde bronnen van 30-09-1982’, de verbazing was dat het spoor-Sliman genegeerd is geworden.

Er is DNA gevonden op een aantal benderekwisieten en Marianne Cappelle weigert de ontvangst van namens bezorgde burgers aangeleverde DNA-stalen die zien op de Bende Sliman (en op de Bende van Nijvel), terwijl haar voorgangers zich - BEWEZEN - bezig hielden met een grote bewijs-opruimactie.

Deze zaak stinkt en wel tot op het bot.

Stel dat er 28-06-2024 namens de Cel Waals-Brabant wordt medegedeeld dat van haar kant geen actief onderzoek meer zal worden gedaan in de zaak van de Bende van Nijvel, dan ben ik van mening dat namens die cel op zijn minst duidelijk moet worden gemaakt van welke OVERLEDEN personen - die hoeven niet per se (gewezen) verdachten te worden genoemd; zij kunnen zich immers niet meer verdedigen - er sporen - bijvoorbeeld DNA of vingerafdrukken - zijn gevonden op attributen die zouden zijn gebruikt door de Bende vanNijvel. Daarmee zouden de slachtoffers en de samenleving recht worden gedaan.

Sowieso zou eenieder zich de vraag moeten stellen of federaal procureur Marianne Cappelle of onderzoeksrechter Martine Michel onder hun pet houden, namen van overleden personen wier DNA of vingerafdrukken zijn gevonden op attributen die zouden zijn gebruikt door de Bende van Nijvel.

Deze vraag klemt te meer, omdat het onder auspiciën van de Cel Waals-Brabant, lichten van graven van overleden personen, waaronder Alain Vincx, volgens diezelfde cel was bedoeld om personen of verdachten uit te sluiten in het onderzoek naar de Bende van Nijvel. Ergo, ik zal er niet van opkijken als er sprake is van een match op basis van een vingerafdruk of DNA, waarmee verder niets is gedaan, omdat een overleden verdachte niet meer strafrechtelijk kan worden vervolgd, wat neerkomt op uitsluiting van die persoon in het strafrechtelijkonderzoek .

Denk hier maar eens goed over na...

Ik plaats dit bericht ook hier en voeg daar nog aan toe de vraag of de Belgische justitie de afgelopen 40 jaar überhaupt ooit melding heeft gemaakt van een spoor - bijvoorbeeld DNA of een vingerafdruk op een bij een misdaad gebruikt voorwerp - van een overleden persoon, wiens naam al dan niet is opgedoken als (mogelijke) verdachte.

Ik kan niet geloven dat de Belgische justitie in de afgelopen 40 jaar nimmer geconfronteerd is geworden met sporen van inmiddels overleden personen op bij misdaden gebruikte voorwerpen, terwijl ik mij kan voorstellen dat de Belgische justitie in de afgelopen 40 jaar geen ruchtbaarheid heeft gegeven aan sporen van haar bekende inmiddels overleden personen die zijn gevonden op bij misdaden gebruikte voorwerpen.

Vreemd genoeg heb ik tot nu toe nog geen artikel gelezen, waaruit naar voren komt de Belgische justitie naar buiten is getreden met de mededeling 'dat zij (sinds kort) in beeld hebben gekregen een inmiddels overleden persoon wiens sporen zijn gevonden op een bij of tijdens een misdaad gebruikt voorwerp', terwijl de Bende van Nijvel zich niet bepaald heeft ingehouden om niet zo min mogelijk sporen achter te laten, om met Eddy Vos te spreken.

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

162

Re: Stopzetting onderzoek

Fenix wrote:

Wat betreft Lucien. Je gelooft niet zomaar een verhaal. Dit was niet zomaar een verhaal, dit was het testament van een stervende mens. Denk nu toch eens goed na.

Voorgaande briefwisselingen uitgaande de heer De Smet Lucien. Strijdvaardig man om rechtvaardigheid te bekomen.

05 Juli 1979 : Brief aan Procureur Leroy
19 november 1979 : Brief aan de Procureur Generaal te Brussel
07 december 1979 : Brief aan de Procureur Generaal te Brussel
11 december 1979 : Brief aan Ballion
24 april 1985 : Brief aan onderzoeksrechter Bellemans
16 maart 1987 : Brief aan Delta Cel Dendermonde
07 november 1988 : Brief aan de heer Bougeois, onderzoekscommissie
05 december 1988 : Brief verzonden aan de Minister van Binnenlandse zaken
17 maart 1989 : Brief aan onderzoeksrechter Lacroix Charleroi
16 mei 1989 : Brief aan de de heer 1ste Substituut Vandoren Brussel
01 januari 1996 : Brief aan de Minister van Justitie
15 juli 1996 : Brief aan Minister van Justitie (Heeft dossier ***/74 – 66******/74 het onderzoek BVN gehinderd?)
09 juni 2001 :  Brief aan de Procureur des Konings te Antwerpen
27 augustus 2002 : Brief aan de Voorzitter bij het Hof van Cassatie
10 juli 2003 : Brief aan de Voorzitter bij het Hof van Cassatie
17 januari 2004 : Brief aan de Voorzitter van het Comité P en VRT
25 oktober 2006 : Brief aan de Hoge Raad voor Justitie
12 oktober 2010 : Brief aan de Procureur Generaal te Gent
27 april 2011 : Uitnodiging op kabinet onderzoeksrechter te Charleroi
28 april 2011 : Brief aan de Procureur Generaal te Gent
09 mei 2011 : Brief aan de Minister van Binnenlandse zaken
19 december 2011 : Brief aan de Minister van Justitie
09 mei 2012 : Brief Tony Van Parys (Bendecommissie)
27 mei 2012 : Brief aan de Eerste Voorzitter bij het Hof van Cassatie
16 oktober 2014 : Brief aan de Eerste Minister
20 oktober 2014 : Brief aan de Eerste Voorzitter bij het Hof van Beroep te Gent

163

Re: Stopzetting onderzoek

Met alle respect, maar het is niet omdat iemand 20 brieven schrijft en zelf ook gelooft wat hij schrijft en zegt, dat het daarom juist is.

164

Re: Stopzetting onderzoek

Ben wrote:

Mensen die er geen toegang tot zouden moeten hebben, hebben er plots toegang toe. En dat is een heel triestige evolutie. Ik ben oprecht bang voor de dag dat het dossier zich plots op het internet bevindt.

Is de ondertussen beruchte brief van de heer De Smet dat u ooit plaatste bij u dan binnen gewaaid door de storm Agnes of Babet? De pot verwijt blijkbaar het keteltje.

Ben wrote:

Ik doe dit niet voor mijn ego, ik doe dit voor hetgeen er gebeurd is en voor de slachtoffers die zij gemaakt hebben. Het maakt me dus niet uit of hier 100 of 1.000 of persoon zaken posten.
Al ben ik de enige, ik zal dit blijven doen.

Ik veronderstel dat veel mensen het doen voor de slachtoffers die er gemaakt zijn. Zonder twijfel. Bekijkt u dit niet als een ferme paardentrap naar de nog weinige forumgebruikers toe indien u zulke mening bent toegedaan? Dat u dit als enige zou blijven doen, daar aarzel ik niet aan en dat siert u geweldig. Ook voor uw arbeid en tijd. Maar dan heb ik het vermoeden dat er veel pers artikelen zullen verschijnen van de Gazette Van Aantwaarpe. Onder alle voorbehoud, van de stukken die nog via stormen bij u binnen waaien.

Ben wrote:

Dat klopt. Meestal krijgen die ook een mooie job in Europa of zo.

Als men hard heeft gewerkt in het dossier van de BVN zoals we over de jaren heen hebben kunnen vaststellen, bekomt men meestal bevordering. Inderdaad. Niet zozeer naar Europa zoals voorbeeld verwijzende naar Rijkswachtkolonel L’Host. Die hardwerkende magistraten in het dossier BVN bekomen dikwijls voor hun ijver en inzet een rode toga bekleed met mooie vacht van Hermelijn als laatste trede. Ongeacht hun arresten die zij bij een lagere trede dienden te vellen inzake de Wet op dierenwelzijn.

Xenophon wrote:

Met alle respect, maar het is niet omdat iemand 20 brieven schrijft en zelf ook gelooft wat hij schrijft en zegt, dat het daarom juist is

Ik toonde er momenteel 26 en geen 20. Hebt u de werkelijke inhoud van de brieven gelezen? Neen? Kan kan u daar geen oordeel over vellen. Wel gelezen? Dan stel ik voor om de brieven aandachtig en begrijpelijk opnieuw te lezen.

De heer De Smet is aanvankelijk niet naar buiten getreden met de informatie over de loods. Hij had de info in eerste instrantie ontvangen vanuit politiemiddens, de heer Gortz of Goertz. Ben even de juiste schrijfwijze van naam en Politiefunctie kwijt.

165

Re: Stopzetting onderzoek

Die vier eerste zullen al niets met bendefeiten te maken gehad hebben.  Ik heb één brief gelezen die hier op de site staat.  Net als het verhaal over de burenruzie, de strijd tegen de gemeente, het gewest...

Ik ga er niet verder op ingaan want de zenuwen staan hier strakgespannen en ik wil geen olie op het vuur gieten maar ik ben niet mee.

166

Re: Stopzetting onderzoek

Soms doen buren effectief dingen die niet door de beugel kunnen, en kan het een én én verhaal worden. Ik vergelijk het graag met de situatie van Petje en Podevyn. Het was denk ik niet erg "wettelijk" dat het bedrijf van de buur van Petje een opslagplaats van wapens werd. Dat plaatselijke zowel als Brusselse flikken er te pas en te onpas kwamen " buurten".

In de loods van Lucien kwamen ook zowel plaatselijke als Brusselse flikken "buurten". Ook de zoon van de buren waar hij ruzie mee had kwam in diezelfde loods, hetgeen de situatie natuurlijk nog ingewikkelder maakte.

Wat zou jij Xeno er van zeggen mocht ik jouw buur zijn en ik in mijn tuin een berg asbest bloot liet liggen terwijl jij bijvoorbeeld tomaten kweekte. ? Maar, dezelfde flikken die jij op mij afstuurt om mijn berg asbest vast te stellen zijn dezelfde flikken die bijna dagelijks bij mij over de vloer kwamen.

En met al je klachten en grieven kom je op een bepaald moment bij een zekere Leroi terecht waarvan jij te weten gekomen bent dat die man nog corrupter dan corrupt is. Etc.......etc.....

"Men" , niet ik en niet iemand van het forum is heel diep gaan spitten in het volledige dossier Lucien.
In het kader daar van is men gaan praten met vrienden, fam. en bekenden van Lucien. Ikzelf heb samen met mensen van het forum en die in de buurt van Lucien woonden mijn steentje bij gedragen, ons steentje dus.

Ik kan dus volledig begrijpen dat je niet mee bent, volledig.

Dat de zenuwen gespannen staan heeft verschillende oorzaken maar over de druppel in de overvolle emmer kan ik het hier helaas niet hebben. Ik zal het zo samen vatten, ik kan een boek schrijven over hetgeen zich allemaal achter de schermen afspeelt. En ook ik wil geen olie op het vuur gieten.

Of anders gezegd, het zou dom zijn de tak af te zagen waarop ik zit. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik nooit domme dingen doe. ( of zeg, ik ben maar een mens he)

167

Re: Stopzetting onderzoek

Lucien sprak de waarheid .
Alles klopte van wat we onderzochten .
Inderdaad hij liep van hot naar her met zijn info .
Hij botste tegen dezelfde muur waar ik voor sta .
Lucien stierf die nacht , hij heeft gewacht om het nog een keer kunnen te vertellen .
Het was en is nog altijd een trauma voor dat gezin .
Pesterijen en miserie jaren aan een stuk .
Wel moet ik zeggen dat lucien zijn meemaken over de eerste bende feiten gaat .
Aalst had niks te maken met de loods , behalve enkele figuren van daar waren ook hier te vinden .
Men noemt dit huurlingen .
Niet vergeten dat Lucien een bak vol fardes had om alles te staven van wat hij vertelde .
Genummerd en geordend !
Ik heb hierover veel onderzoek aangevraagd bij het parket van Brussel .
Recht in mijn gezicht zegden ze mij dat het er allemaal niks mee te maken had .
Dit terwijl de huurder , onderhuurder en aangehouden verdachten volop in het dossier voorkwamen .
Een woord manipulatie !

Re: Stopzetting onderzoek

En Braine-l'Alleud en Overijse HIPA ? Hadden die iets te maken met de loods Eikenlaan 36 ? Ik vermoed van wel, neen ?

Re: Stopzetting onderzoek

HIPA wrote:

Lucien sprak de waarheid .
Alles klopte van wat we onderzochten .
Inderdaad hij liep van hot naar her met zijn info .
Hij botste tegen dezelfde muur waar ik voor sta .
Lucien stierf die nacht , hij heeft gewacht om het nog een keer kunnen te vertellen .
Het was en is nog altijd een trauma voor dat gezin .
Pesterijen en miserie jaren aan een stuk .
Wel moet ik zeggen dat lucien zijn meemaken over de eerste bende feiten gaat .
Aalst had niks te maken met de loods , behalve enkele figuren van daar waren ook hier te vinden .
Men noemt dit huurlingen .
Niet vergeten dat Lucien een bak vol fardes had om alles te staven van wat hij vertelde .
Genummerd en geordend !
Ik heb hierover veel onderzoek aangevraagd bij het parket van Brussel .
Recht in mijn gezicht zegden ze mij dat het er allemaal niks mee te maken had .
Dit terwijl de huurder , onderhuurder en aangehouden verdachten volop in het dossier voorkwamen .
Een woord manipulatie !

Kunt u op 28-06-2024:vragen of de Cel Waals-Brabant op voorwerpen die zouden hebben toebehoord aan de Bende van Nijvel, sporen heeft gevonden die afkomstig zijn van overleden personen? Bij voorbaat dank daarvoor.

Nogmaals, ik kwam op deze vraag, omdat ik nog NOOIT heb gehoord of gelezen dat justitie in welke strafzaak dan ook NAAR BUITEN HEEFT GEBRACHT de namen van personen, wier sporen (bijvoorbeeld hun DNA of hun vingerafdrukken) NA HUN OVERLIJDEN zijn aangetroffen op voorwerpen die tijdens begane misdaden zijn gebruikt, wat ingegeven kan zijn door de (op grond van de wet) bij justitie levende gedachte dat overleden personen niet meer strafrechtelijk kunnen (mogen!) worden vervolgd.

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

170

Re: Stopzetting onderzoek

Op 28-06-2024 gaan ze eindelijk bekend maken, dat De Bende van Nijvel eigenlijk De Bende Van Sliman is, of niet?