171

Re: Stopzetting onderzoek

Mincky wrote:

Op 28-06-2024 gaan ze eindelijk bekend maken, dat De Bende van Nijvel eigenlijk De Bende Van Sliman is, of niet?

Daaromtrent gebeurden heel wat onderzoeken zelfs met persoonlijke contacten tussen rechercheurs CWB en rechercheurs in Frankrijk inzake de overvallen in Frankrijk door de Slimans. Ik kom daar later nog uitgebreid op terug in het topic Slimans. In verschillende zaken valt er nog veel te schrijven in de Bende van Nijvel.

172

Re: Stopzetting onderzoek

Youssou N'Dour wrote:

bij justitie levende gedachte dat overleden personen niet meer strafrechtelijk kunnen (mogen!) worden vervolgd.

Hoe kan men nu in Godsnaam een overleden persoon nog vervolgen? Is dat in Nederland mogelijk? Ga je ze uit de diepvriezer halen en reanimeren? Hartmassage toepassen en beademen? Ik zie het u ook nog schrijven zoals de verhalen met de diepvriezer en Bouhouche.

173

Re: Stopzetting onderzoek

HIPA wrote:

Lucien sprak de waarheid .
Alles klopte van wat we onderzochten .
Inderdaad hij liep van hot naar her met zijn info .
Hij botste tegen dezelfde muur waar ik voor sta .
Lucien stierf die nacht , hij heeft gewacht om het nog een keer kunnen te vertellen .
Het was en is nog altijd een trauma voor dat gezin .
Pesterijen en miserie jaren aan een stuk .
Wel moet ik zeggen dat lucien zijn meemaken over de eerste bende feiten gaat .
Aalst had niks te maken met de loods , behalve enkele figuren van daar waren ook hier te vinden .
Men noemt dit huurlingen .
Niet vergeten dat Lucien een bak vol fardes had om alles te staven van wat hij vertelde .
Genummerd en geordend !
Ik heb hierover veel onderzoek aangevraagd bij het parket van Brussel .
Recht in mijn gezicht zegden ze mij dat het er allemaal niks mee te maken had .
Dit terwijl de huurder , onderhuurder en aangehouden verdachten volop in het dossier voorkwamen .
Een woord manipulatie !

Net en welgeteld één brief gaat men hier in het daglicht stellen en zich hier op baseren. Zonder weet te hebben van datgene wat u ook schrijft, HIPA. Dan neem ik ook het woord manipulatie in de mond alhier op het forum. Ook in deze zaak weet u waarover u spreekt.

Re: Stopzetting onderzoek

Bossi wrote:
Youssou N'Dour wrote:

bij justitie levende gedachte dat overleden personen niet meer strafrechtelijk kunnen (mogen!) worden vervolgd.

Hoe kan men nu in Godsnaam een overleden persoon nog vervolgen? Is dat in Nederland mogelijk? Ga je ze uit de diepvriezer halen en reanimeren? Hartmassage toepassen en beademen? Ik zie het u ook nog schrijven zoals de verhalen met de diepvriezer en Bouhouche.

Aldus zijn we het eens met elkaar.

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

Re: Stopzetting onderzoek

Bossi wrote:
Mincky wrote:

Op 28-06-2024 gaan ze eindelijk bekend maken, dat De Bende van Nijvel eigenlijk De Bende Van Sliman is, of niet?

Daaromtrent gebeurden heel wat onderzoeken zelfs met persoonlijke contacten tussen rechercheurs CWB en rechercheurs in Frankrijk inzake de overvallen in Frankrijk door de Slimans. Ik kom daar later nog uitgebreid op terug in het topic Slimans. In verschillende zaken valt er nog veel te schrijven in de BVN.

Ik ben benieuwd naar uw berichten daarover.

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

Re: Stopzetting onderzoek

Mincky wrote:

Op 28-06-2024 gaan ze eindelijk bekend maken, dat De Bende van Nijvel eigenlijk De Bende Van Sliman is, of niet?

Mijn opmerkingen zagen niet expliciet op de Bende Sliman.

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

177

Re: Stopzetting onderzoek

Youssou N'Dour wrote:

Ik ben benieuwd naar uw berichten daarover.

Die komen er nog, Youssou. En zeker niet vanuit boeken, andere lectuur of persberichten. Het vergt veel tijd om alles door te nemen, te lezen over te nemen en dan te schrijven. Eerst nog andere belangrijke zaken te schrijven in verschillende topics.

178

Re: Stopzetting onderzoek

Bossi wrote:

Net en welgeteld één brief gaat men hier in het daglicht stellen en zich hier op baseren. Zonder weet te hebben van datgene wat u ook schrijft, HIPA. Dan neem ik ook het woord manipulatie in de mond alhier op het forum. Ook in deze zaak weet u waarover u spreekt.

Sorry maar ik moet het niet pikken van manipulatie hier op dit forum beschuldigd te worden omdat ik m.i. terecht vraagtekens plaats bij één brief die hier gepubliceerd werd (samen met een aantal andere elementen). 

Jullie beweren dat er nog een stuk of 20 andere brieven zijn en zaken waaruit blijkt dat het allemaal klopt.  En iedereen moet dat zomaar voor waarheid accepteren, zonder zelfs maar een flard van uitleg laat staan bewijs.  Waarom?  Omdat jullie het zeggen? 

Zo werkt het niet waar ik woon.  Kom met bewijs of minstens met een uiteenzetting waarom je denkt dat het gegaan is zoals jullie beweren.

179

Re: Stopzetting onderzoek

Rustig blijven mensen. Om te beginnen denk ik dat jij je niet aangesproken moet voelen Xeno. Ten tweede is het woord jullie hier ongepast. Nu lijkt het zo alsof ik met bepaalde mensen iets afgesproken heb ivm dit onderwerp. Met Hipa bijvoorbeeld, maar dat is niet zo. Ik spreek over mijn eigen bron of bronnen. Ik heb zelfs gespecifieerd dat het geen forumlid was. Maar die bron heeft wel net hetzelfde gezegd dan hetgeen Hipa hier boven schrijft, namelijk dat Lucien een soort dossier had met fiches waarop minutieus vermeld stond wie wat en wanneer. Ik heb dat hier jaren geleden trouwens op die manier geschreven. Van mij moet jij hier niets accepteren van al wat ik hier zeg. Ik kan alleen maar zeggen dat ik mijn bron(nen)  volledig vertrouw. Die bron kan zich niet kenbaar maken gezien die jaren aan een stuk bedreigd werd. Justitie en alle nodige diensten zijn hier van op de hoogte. En die pv's heb ik wel gezien. Ik weet ook dat een advocaat van Lucien beschoten werd.
Ik verwijs hier naar een artikel uit P magazine dat ik niet kunnen lezen heb ( zit achter een betaalmuur) maar waarvan de inhoud duidelijk is afgeleid van de zinnen die wel te lezen zijn:
"Als we aan de Bende van Nijvel denken, denken de meeste burgers automatisch aan de liquidaties op de parking van Delhaize Aalst. Daar en in het warenhuis vielen immers 8 doden. In Overijse vielen er net daarvoor ook al 5 doden. Volgens een kroongetuige zitten we daar nochtans veel dichter bij de waarheid. En dat vertellen blijft ook vandaag levensgevaarlijk."
https://p-magazine.com/nl/articles/doss … aarlijk-is
Xeno; "Kom met bewijs of minstens met een uiteenzetting waarom je denkt dat het gegaan is zoals jullie beweren."

Dat ga je van mij niet krijgen vriend, ten eerste omdat ik geen enkel stuk bezit en ten tweede omdat ik geen mensenleven in gevaar wil brengen. No way.

Natuurlijk praten wij met een aantal forumleden over dit onderwerp en wisselen wij gedachten en weetjes uit, dat is geen publiek geheim. Maar iedereen schrijft hier wat hij wil of kwijt wil. Zoals auteurs van boeken ook schrijven wat zij willen. Die vraag jij toch ook niet per mail om een uiteenzetting of een bewijs?

En voor alle duidelijkheid, ik noem het ook manipulatie als een levenswerk van iemand de grond ingeboord wordt op basis van één brief. Ik heb hier meer dan 2000 posts geschreven, ga zoeken en je zal er minstens één vinden waarmee je mij redelijk belachelijk kan maken. Zegt die ene ongelukkige post dan alles over mij? Ik dacht het niet.

Zal ik je mijn mening van alles wat hier boven staat eens ongezouten geven. Hippa is een onnozelaar, ik ben een onnozelaar en dit alles omdat wij een derde onnozelaar "verdedigen" . Of beter gezegd iemand die "men" tot onnozelaar gebombardeerd heeft. Voor alle duidelijkheid ik bedoel niet Ben noch jij Xeno met "men". Ben is in deze doorgeefluik en jij maakt gewoon een kritische opmerking zoals we van jou gewoon zijn ( meestal terecht trouwens.)

Ik vergeet nog de vierde "onnozelaar" Bossi. Bossi zijn bron is niet mijn bron zoals Hippa zeer waarschijnlijk nog een andere bron heeft. En nog andere forumgebruikers weer andere bronnen hebben. Voor dit laatste verwijs ik naar het forum onder de rubriek "loods".

Kunnen we dan nu aub over gaan tot de orde van de dag ? Ik steek mijn tijd liever in andere zaken hier en naast het forum.

Re: Stopzetting onderzoek

https://castbox.fm/vb/706303499 over (stopzetting) onderzoek.

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.