Re: Jean Renson
Dank je wel Edd, ik heb dus duidelijk assistentie nodig. Daarom ook dat ik zo graag in groep werkte. Sommige mensen beschikken over talenten waarover ik niet beschik. En omgekeerd ook mag ik hopen. En waarschijnlijk is of was dat het grootste probleem in het dossier Bende. Er was groepswerk nodig, samen werken en niet tegenwerken. Samen werken, samen lachen en soms zelfs samen ruzie maken zijn een ongelofelijke luxe in dit dossier.
Ik heb de indruk, toch als ik sommige kranten mag geloven, dat de laatste onderzoeksrechter de kunst van het samen werken niet echt onder de knie had. Tel daar bij nog wat amoureuze perikelen, zoals uit een Franstalig artikel bleek, dan wordt het helemaal hopeloos.
In een godverdomse zaak die reeds op een godverdomse manier verknoeid was en waar de tijd nog een andere vijand bleek was er meer nodig dan een Marianne zonder vrees en een Martine met stoere laarzen (de kleur ontgaat mij) om tot resultaten te komen. Hun schijnbaar schitterend idee om in een wanhoopspoging nog een filmmaatschappij op te richten om Beijer aan het praten te krijgen leek meer op Tintin en Afrique (jaja, ik weet ook dat Thailand in Azië ligt en niet in Afrika) dan op een ernstige poging om alsnog tot een doorbraak te komen. Dat snoepreisje met overheidsgeld was dan mooi mee genomen. Voeg mij morgen aan de cel toe als expert (?!) en ik bedenk een scenario dat zich afspeelt aan de Blue Lagoon.