21

Re: Wackenhut

Ik vind nergens terug hoe hij is vermoord en of de daders bekend zijn of aangehouden.

Louter ter info voor de geïnteresseerden, uit P-magazine » p-magazine.com

kenza wrote:

Inderdaad een heel goed spoor. Weet er iemand hoe en waar Daniel Gillard is vermoord? Waar hij portier was en is er ook een foto? Leeftijd? Raar dat juist een reus uit het entourage korte tijd na de feiten in Aalst worden vermoord.

De vraag van kenza is nooit beantwoord, vanuit de hypothese die ik niet ongeloofwaardig vind dat Staatsveiligheid ons ontdaan heeft van de daders in de weken na de feiten, is dit een interessante vraag. Zo een moord moet destijds toch in een krant hebben gestaan? Ben zal nog eens door wat artikels moeten scrollen.

Ik moet in dit licht ook spontaan denken aan de getuigenis van Overijse. Als je van de opruimactie hypothese uitgaat, wordt deze ineens een stuk interessanter:

Op een namiddag in november, de exacte datum is onbekend maar het is zeker na de overval in Aalst, rijdt de getuige met zijn wagen - een Citroen CX Break - samen met zijn echtgenote en zoon op de Rosierensesteenweg richting Genval en zij merken dat er een wagen op de stoep staat voor een villa en de getuige vertraagt zijn snelheid om te stoppen.

Er ligt een persoon op de rijbaan met zijn benen nog in de wagen achter de bestuurderszetel, het bovenlijf in een rare houding en de armen in een abnormale stand alsof de persoon bewusteloos of overleden was, naast die persoon zat er nog iemand op de achterbank. Het portier aan de bestuurderskant stond dus open. De wagen was een driedeurs Honda Civic met een grijze kleur.

Op de toegangsweg naar de villa, een klein voetwegje, staan twee mannen en een vrouw te praten met een derde man. De getuige is dan verder gereden richting Genval en naar zijn huis. Zijn echtgenote wou niet dat hij bleef staan en uitstapte omdat dit haar zeer eigenaardig over kwam, en hun zoon die toen 6 jaar was, er bij was. Het is pas enkele weken later dat de getuige verneemt dat dit de villa is waar Juan Mendez woont.

24

De moord is - voor zover ik weet - tot op heden onopgelost. Maar er is een verdachte, zie bv. dit topic » Forum

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube