Op wat zijn al die "geruchten" nu eigenlijk gebaseerd? Er zijn verschillende bronnen, maar via dit artikel krijgen we een inkijk in een bestaand PV. En dan ligt er nog een reeds bestaande docu op ons te wachten van Eric Goens. (Die pas mag uitgezonden worden na de dood van onze vorige koning.) Zoals ook de bestaande docu over de werking van de huidige cel. (Ik heb al een scene in mijn hoofd maar vraag me af of ze in de docu zal zitten ... nog 11 keer slapen!)
Spijtig genoeg zal het pv (foto) niet te zien zijn in deze tekst maar wel te zien in het artikel natuurlijk. (Wie kan en wil deze foto plaatsen?)
Albert II 90: ‘Je te couvre’ tegen Roze Balletten-rechter.
Albert II is vandaag 90 geworden. Wie de levensstijl van de koning een beetje kent (sigaretten, alcohol, overdadig eten), weet dat dit een klein mirakel is. Dat de koning zo oud geworden is, zorgt wel indirect voor belemmering in een belangrijk dossier.
Dat dossier is het mysterie van de Roze Balletten. Een detective ontdekt dat een vrouw deelneemt aan partouzes, waar volop drugs gebruikt worden en waar minderjarigen onder de 16 jaar seksueel misbruikt worden. Twee minderjarigen sterven. De jongeren worden aangeleverd door een rechter.
Het schandaal barst pas echt los wanneer wereldkundig wordt gemaakt dat aan de orgieën deelgenomen wordt door een aantal bijzonder invloedrijke personen. Het gaat om prins Albert, een gewezen minister van Landsverdediging, een rijkswachtgeneraal, een magistraat uit Nijvel en een belangrijk Brussels bouwondernemer. Ze moeten zich geen zorgen maken. Albert tegen een rechter: “Je te couvre”. (Ik dek je).
In dit bonte gezelschap duiken ook een immobiliënhandelaar en een restauranthouder op. Beiden zouden later, met een tussenpoos van twee weken door de Bende van Nijvel vermoord worden. Het vermoeden ontstaat dat de moordpartijen van de Bende van Nijvel gecamoufleerde pogingen zijn om 'bezwarend materiaal' (video's e.d.) in handen te krijgen en om 'hinderlijke getuigen' uit de weg te ruimen.
Jean Bultot gooit olie op het vuur wanneer hij (later) stelt dat de sleutel voor de oplossing van het Bende-dossier zich in dat dossier van de Roze Balletten bevindt. De oplossing kan niet gevonden worden door de aanwezigheid van prins Albert.
De speurders die het advies opvolgen, stellen echter vast dat het dossier ‘waardeloos’ gemaakt is, zeggen sommigen. Een hoop belastend materiaal is immers 'met medeplichtigheid van' uit het dossier verwijderd.
Er heeft nog een gelijklopen dossier bestaan waarin sprake is van 'Roze Balletten' en Belgische prominenten. Dàt dossier komt volop in de schijnwerpers te staan wanneer een ex-call-girl in het VTM-journaal de namen van een aantal hooggeplaatsten (waaronder ex-premier Van den Boeynants) noemt.
Bron: P-magazine | Thierry Debels | 6 Juni 2024
Tja, het heeft ook 51 jaar geduurd voor een "ander gerucht" van dezelfde Seksen-Coburg juridisch bewezen werd. Volgens mij zat het in die mannen hun DNA, want ook mijn grootmoeder had de nodige verhalen over die andere Albert die door "onzen hof" kwam gegaloppeerd op weg naar ... terwijl "Bette" (Elisabeth) thuis nietsvermoedend op hem zat te wachten. Het heeft zeker tien jaar geduurd voor ik haar durfde vragen of ze koningin Elisabeth bedoelde. Maar goed, prinsen, koningen en baronnen konden zich toen geen "mésalliance" permitteren volgens diezelfde grootmoeder. Een kolonel uit het leger kreeg dan het bevel te trouwen met de echte grote liefde van de koning."Befehl is befehl".