91

Re: CGSU - SIE - Groep Diane

Ringo Starr wrote:

Desalniettemin heb ik altijd veel respect gehad voor het Nederlandse academische niveau. Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat de heer Beijer zich graag liet adviseren door Nederlandse juristen.

Versus:

Youssou N'Dour wrote:

De basisopleiding strafrecht, die - gebleken - niet was besteed aan de Belgische politie en justitie, van wie niet kan en mag worden verlangd dat ze tot op de dag van vandaag hun (eigen) bedorven vlees op adequate wijze kunnen keuren.

Wel, indien hetgeen de ex-beatle suggereerde klopt, namelijk dat Amigo Youssou mogelijk één van de advocaten van Beijer is, dan heeft Beijer andermaal zijn advocaten goed gekozen. Toch afgaande op bovenstaande. Wij Belgen zijn inderdaad niet in staat onze eigen stal uit te mesten.

Wij hebben geen lessen te leren aan Nederlanders, noch aan Luxemburgers, noch aan Italianen. Het lot van de slachtoffers blijkt nu af te hangen van Charleroi ... Charleroi of all places. (Want Charleroi is in 2008 verkozen tot de lelijkste stad ter wereld.) Het staat voor mij symbool voor alles wat er mis gaat in België.

» decorrespondent.nl

92

Re: CGSU - SIE - Groep Diane

Een erg interessante post Bossi. Is het bij u bekend wie exact de gehele groep Outlaws was en staan al deze personen ook vermeld op dit forum?

Ik neem aan dat u met wapenmaker C. de heer Evance Collard bedoelt?

93

Re: CGSU - SIE - Groep Diane

Dankjewel, edd.

Onderzoekers hebben de ganse groep kunnen identificeren. Deze personen staan absoluut niet allemaal vermeld op dit forum noch op het Franstalig forum. Het was inderdaad Collard.

Bijkomende info: Een Adjudant van de Rijkswacht was reeds in dienst op het Krijgsauditoraat te Brussel. Kwam bij de Rijkswacht in 1965 en ging op pensioen in 1999. Deze was reeds in dienst bij het Krijgsauditoraat toen Bouhouche en Beijer zijn toegetreden tot de BOB. Onmiddellijk na de diefstal van de wapens bij de Groep Diane kwamen hun namen naar voor als potentiele daders. De Adjudant had interesse naar deze zaak, maar er werd door zijn oversten, officieren dus, duidelijk gemaakt dat er geen onderzoek mocht gebeuren.

Ik kan nog meedelen wat Amory betreft met zijn "Staatsgreep", dat alle officieren hierover werden verhoord. Inzake een oefening is er destijds één peloton in stan by gezet. Onmogelijk om met één peleton een Staatsgreep te plegen. Dat is ook door de vroegere collega's van Amory tegengesproken.

Rond de drie musketiers, Bouhouche, Beijer en Amory, zijn er tussen de 800 en 950 PV's opgemaakt per persoon.

Re: CGSU - SIE - Groep Diane

De Diane-leden van het eerste uur. Staan zij allemaal op dit forum? Kent iemand al hun namen? Initialen volstaan.

95

Re: CGSU - SIE - Groep Diane

Scaramouche wrote:

De Diane-leden van het eerste uur. Staan zij allemaal op dit forum? Kent iemand al hun namen? Initialen volstaan.

Ik zal het u na Woensdag overmaken, Scaramouche.

Re: CGSU - SIE - Groep Diane

Ben, een aantal jaar geleden heb je onderstaande post op dit forum geplaatst.

Ben wrote:

Een gewezen lid van de groep Diane laat weten dat hij de man in kwestie herkent. Het zou gaan om een man die in 1974 bij de Rijkswacht is gekomen. Volgens een personeelslijst uit 1977 zat hij in dat jaar bij de Groep Diane. Later stapte hij over naar de BOB. De naam is me ook doorgegeven maar die deel ik momenteel nog niet.

Ik ben nog steeds in blijde verwachting op die naam ...

97

Re: CGSU - SIE - Groep Diane

Die naam is doorgegeven aan de Cel Waals Brabant, het was hun taak om verder te onderzoeken of die man effectief iets te maken had met de Bende van Nijvel.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: CGSU - SIE - Groep Diane

De Diane-leden van het eerste uur ? Nog altijd geen reacties. Is nochtans heel belangrijk (uitspraak Arsène Pint - getuige Mark Ghekiere)...

99

Re: CGSU - SIE - Groep Diane

Scaramouche, zelfs als ik hier morgen zou schrijven dat mijn neef lid was van de groep Diane ,  dan nog zouden er forumleden durven antwoorden " X was geen lid van de groep Diane ".  Alleen God weet van uit welke invalshoek die hier schrijven.

100

Re: CGSU - SIE - Groep Diane

Insp. Witse wrote:

Ik ben nog steeds in blijde verwachting op die naam ...

Ik veronderstel dat het over G. gaat.