11

Re: Osbroekpark 2

Integendeel Django, stel dat iemand Bougerol zou herkennen ... het heeft dus mogelijk heel, veel nut gehad.

12

Re: Osbroekpark 2

Django68 wrote:

Waaroom zijn die foto's niet openbaar gemaakt?

Dat kan verschillende redenen hebben, bv. het is voor het onderzoek niet relevant om een bepaalde tekening te verspreiden.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Osbroekpark 2

Waarom wordt de volledige foto in Osbroek 1 - 2 - 3 niet gepost? Zoals je weet bestaat er een rechterzijde waar bijkomende info genoteerd staat.

14

Re: Osbroekpark 2

Omdat ik er voor gekozen heb om die tekst over te typen zodat ik enkel de tekening kan plaatsen.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Osbroekpark 2

1. De robotfoto is niet volledig geplaatst
2. De omschrijving is niet volledig, je hebt in een aantal gevallen er zelf zaken bijgeplaatst.

Met alle respect, of je plaatst informatie volledig of je plaatst ze niet.
Ikzelf heb gekozen om deze info niet te plaatsen omdat deze ook niet publiek gemaakt is.
Maar om mijn gelijk in bovenstaande te bewijzen, ben ik er steeds bereid toe natuurlijk smile

Re: Osbroekpark 2

Bewijs dan je gelijk aub.

Re: Osbroekpark 2

Django68 wrote:
Bossi wrote:

Er zijn nog robot foto's die nooit openbaar zijn gemaakt en enkel voorbehouden zijn voor Politiediensten. Waaronder toevoeging aan CSB's.(Centraal Signalement Blad)

Waaroom zijn die foto's niet openbaar gemaakt? De geheimhouding heeft geen enkel nut gehad. Misschien had iemand ze nog kunnen herkennen.

Daarom wilde ik schrijven dat de Cel Waals-Brabant haar vriendschappelijke banden met de Bende van Nijvel niet op het spel wilde zetten; een schoftenstreek.

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

18

Re: Osbroekpark 2

Insp. Witse wrote:

De robotfoto is niet volledig geplaatst

Als je vindt dat de jas, de broek en de schoenen relevant zijn, dan mag je gerust de volledige tekeningen plaatsen. Ik heb ervoor gekozen om enkel het hoofd te publiceren.

Insp. Witse wrote:

De omschrijving is niet volledig, je hebt in een aantal gevallen er zelf zaken bijgeplaatst.

Het gaat niet om de vorm maar over de inhoud. Als er fouten in mijn inhoud staan, mag je me gerust corrigeren.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Osbroekpark 2

Ben wrote:

Er zijn nog andere foto's van Mendez waar de gelijkenis nog opvallender is. Betekent dit dat het Mendez was die die avond in het Osbroekpark aanwezig was? Dat weet ik niet. Ik kan alleen maar concluderen dat de gelijkenis heel opvallend is en dat - zoals steinerprag aanhaalt - Mendez Aalst heel goed kende.

Maar het is niet omdat er die avond drie verdachte types in het park rond liepen, dat er ook een link is met de Bende van Nijvel.

Flabbergasted...

Pijnlijk om vast te moeten stellen dat het linkeroog op de robotfoto lager staat dan het rechteroog en dat het ook door deels door het ooglid bedekte linkeroog diagonaal lijkt te worden omsloten door het ooglid.

Want draai deze foto maar eens eens een beetje naar rechts, totdat de onderkant van de kin van Mendez loodrecht ten opzichte van een rechte tafelrand is gepositioneerd. De schuinte van de linkeroogleden komt dan nog beter naar voren.

Hoe verhoudt een en ander zich met het 'paniektelefoontje' van Mendez vanuit Nicaragua, kort na de overval op de Delhaize in Aalst?

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

Re: Osbroekpark 2

Maar waarom hebben de getuigen doorheen de jaren dan nooit Mendez herkend? Uit een ander topic:

Ben wrote:

(...) Twee jaar later, op 16 mei 1987, slaat Luc Het Laatste Nieuws open en wordt hij met verstomming geslagen wanneer hij een foto opmerkt van Philippe de Staerke. Geen twijfel mogelijk. Ook Suzy is formeel. Dat is de man met wie ze in oktober 1985 oog in oog hebben gestaan. Op 10 juni 1987 leggen Luc en Suzy daarover een verklaring af. (...)

Lees hier het hele artikel » Nieuws

Dat moet dan toch over deze tekening gaan? De Staerke had zwart haar, opvallende ogen en een snor, en de andere twee tekeningen tonen een oudere, magere man met gebroken neus en een dikzak zonder snor, dus die zullen het zeker niet zijn.

Ik zou graag eens foto's zien van bendeleden als Agnello Simeone en Georges Leclerq.