1,231

Re: Aalst: 9 November

Heb je ook info over het aantal autodeuren dat gezien is? Want volgens Vos zag iedereen in Aalst een vijfdeurs.

1,232

Re: Aalst: 9 November

Xenophon wrote:

Voor die Golfjes (en andere wagens): zijn er ooit kentekens of delen van kentekens gezien en wat kwam daar uit?

Op 7 november 1985 ziet een jongen in Opwijk een donkergrijze VW Golf en een Mercedes. Beide auto’s rijden snel en in de VW Golf zitten vier personen. De Mercedes heeft een Nederlandse nummerplaat. De jongen schrijft van beide auto’s de nummerplaat op, dat was blijkbaar een hobby van die jongen.

De Belgische nummerplaat die op de VW Golf hangt, staat niet geseind als gestolen maar zorgt - toevallig? - voor een directe link met de Auberge du Chevalier.

Hebben die twee auto’s iets te maken met de Bende van Nijvel? Geen idee.

Xenophon wrote:

Om het kleurenprobleem te illustreren, zie onderstaande foto van twee wagens, zelfde model, geparkeerd in een omgeving waar zo'n natriumdampverlichting hangt.

Heel goed voorbeeld. Maar het is niet alleen de kleur van de wagen die voor tegenstrijdigheden zorgt. Ook de manier waarop de VW Golf de parking verlaat, zorgt voor tegenstrijdige verklaringen. Wat nogmaals aantoont hoe voorzichtig je moet zijn met getuigenverklaringen, ook al worden deze vlak na de feiten afgelegd.

Eén getuige zegt: "Ik verzeker u ten stelligste dat die wagen niet achterwaarts van de parking kwam gereden." Een andere getuige ziet hoe de auto met de daders "met zijn neus vanuit de parking [komt]". Weer iemand anders ziet vanuit zijn woning hoe de auto van de daders achterwaarts en onverlicht de parking komt afgereden.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

1,233

Re: Aalst: 9 November

Mercedes met Nederlandse nummerplaat in combinatie met een donkere Golf GTI met meerdere inzittenden, dat doet wel heel sterk denken aan het verhaal achter de robotfoto uit 2010. Dat was in Ternat, dit blijkbaar in Opwijk.

1,234

Re: Aalst: 9 November

Ben wrote:

Eén getuige zegt: "Ik verzeker u ten stelligste dat die wagen niet achterwaarts van de parking kwam gereden." Een andere getuige ziet hoe de auto met de daders "met zijn neus vanuit de parking [komt]". Weer iemand anders ziet vanuit zijn woning hoe de auto van de daders achterwaarts en onverlicht de parking komt afgereden.

Niet te vergeten dat je nog de vaststellingen hebben van de Politieagenten en de Adjunct Commissaris van Aalst. Daarop zijn ze nog eens afzonderlijk verhoord geweest. Ook de dag na de feiten op 10.11.2085 in de namiddag.

De getuigenissen van burgers lopen weliswaar vrij uiteen.

De best beschreven en geloofwaardigste getuigenis was van een tienjarige jongen die ter plaatse ook zijn familielid verloor. Op basis van die getuigenis is er ook verder onderzoek gedaan naar het type wapen dat hij beschreef en waarvan tekening is opgemaakt van zowel voorzijde als achterzijde van de de dader die drager was van het wapen.

Het zal zeker niet makkelijk zijn om als getuige exacte en sluitende verklaringen te geven in een situatie dat Aalst heeft gekend. Angst, paniek, shock... elementen die toch meespelen. Bij betrokkenheid in een vuurgevecht ontgaan er toch sowieso al belangrijke details omdat de focus op een gans ander gebied ligt.

Nog een belangrijk detail. De Adjunct Politiecommissaris heeft het vuren op sommige momenten moeten staken. Om redenen van andere weggebruikers op de openbare weg en deze niet in gevaar te brengen. Misschien een gemiste kans om de daders alsnog vooraan in het voertuig te kunnen treffen. Met gebruik van een 'brenneke' was de mogelijkheid veel groter geweest om een dader of daders vooraan in het voertuig uit te schakelen.

Een gewapend ambtenaar heeft met veel rekening te houden inzake de veiligheid van andere burgers in een vuurwapengevaarlijke situatie. Niet allemaal zo evident. Burgers beschermen, uw eigen veiligheid en dan nog van collega's. Dan nog de nakomende psychologische weerslag dat men moet verwerken.

1,235

Re: Aalst: 9 November

fenix wrote:

Zal het nog eens herhalen, bij elke warenhuisoverval was een wagen van de CIA aanwezig.

Citation needed. Maar hoe herken je een auto van de CIA? Hebben die als nummerplaat CIA-001? En waarom zouden auto's van de CIA - die dan blijkbaar als dusdanig herkend kunnen worden - aanwezig geweest zijn? Om achteraf te kunnen evalueren?

Bossi wrote:

De best beschreven en geloofwaardigste getuigenis was van een tienjarige jongen die ter plaatse ook zijn familielid verloor. Op basis van die getuigenis is er ook verder onderzoek gedaan naar het type wapen dat hij beschreef en waarvan tekening is opgemaakt van zowel voorzijde als achterzijde van de de dader die drager was van het wapen.

Hoe dat specifiek wapen op die tekening komt, is heel dubieus » Forum

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

1,236

Re: Aalst: 9 November

Auto CIA, staat op tape van Bougerol;

1,237

Re: Aalst: 9 November

Dus geen feit maar een hypothese van Bougerol.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

1,238

Re: Aalst: 9 November

Je mag van mij blijven denken dat Bougerol in hypothesen sprak. Dream on.

1,239

Re: Aalst: 9 November

Dus wat Bougerol verklaart, is sowieso 100% juist en moet volledig vertrouwd worden? En wat als Bougerol een incentive heeft om te liegen, omdat hij bv. zelf betrokken was bij (sommige) misdaden van de Bende van Nijvel? En op basis van welke elementen verklaart Bougerol dat er bv. in Aalst wagens van de CIA betrokken waren? Welke wagens waren dit? Wie bestuurde deze wagens? Waar stonden die wagens geparkeerd?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

1,240

Re: Aalst: 9 November

Natuurlijk was Bougerol betrokken bij bepaalde feiten, daarover zei hij "ik was gedekt". En natuurlijk was hij ook gedekt want bij mijn weten was hij geen generaal. Ben, je weet hopelijk toch dat "De Bende van Nijvel" ttz " Tueurs du Brabant Wallon" perceptie is en uit de pen kwam van twee Franstalige journalisten die in de Danish Tavern zaten. Zij maakten er één bende van (in opdracht van?). En raar maar waar nam het gerecht dit over als onderzoekshypothese. Waarom werd er over al die andere doden gezwegen?

De bende van Nijvel was een terreurgolf van afwisselend rechtse en linkse terreurdaden. We zijn beetgenomen dus. Al dat staat op band en denk jij nu echt dat Bougerol het specifiek had over waar de CIA dan geparkeerd stond? Mijn God neen en nog eens neen.

Ik heb hier van in het begin gezegd dat ik interesse had in het grote geheel en in de opdrachtgevers. Mij kan het cru gezegd niet schelen wie in welke wagen zat en wanneer (zoek het uit met het forum als je wil).