191

Re: Stopzetting onderzoek

Waar we nooit op gehoopt hadden, maar toch ergens in het achterhoofd zat, is dan toch gebeurd... nooit openbaar gemaakt wie, maar toch geweten...

Ik kan de slachtoffers enkel mijn medeleven uitdrukken, voor de gebeurtenissen, maar ook voor de manier waarop dit onderzoek gevoerd is...

192

Re: Stopzetting onderzoek

ctrix wrote:

Iedereen wist wat er ging gebeuren en wat er gebeurd is, behalve jij.

Ah, had het federaal parket jou op voorhand ingelicht? Dat is wel leuk. Weet je wat nabestaanden van gespeculeer hierover vinden, een gebrek aan respect:

(...) “Het begon al toen we de brief kregen dat we uitgenodigd werden vandaag. Een dag later stond al in de pers dat het was omdat het onderzoek zou afgesloten worden. Dat is een gebrek aan respect.”

ctrix wrote:

Witse heb je trouwens ook met een kluitje in het riet gestuurd, plots geheugenverlies allicht

Ik ga die naam niet bekend maken. Ik heb die gedeeld met de speurders.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

193

Re: Stopzetting onderzoek

Ben wrote:

Ah, had het federaal parket jou op voorhand ingelicht? Dat is wel leuk. Weet je wat nabestaanden van gespeculeer hierover vinden, een gebrek aan respect:

Zoals ze jou ook over allerlei persoonlijk ingelicht hebben misschien.

Ben wrote:

“Het begon al toen we de brief kregen dat we uitgenodigd werden vandaag. Een dag later stond al in de pers dat het was omdat het onderzoek zou afgesloten worden. Dat is een gebrek aan respect.”

Gebrek aan respect van wie? Van degenen, waar ik mezelf bijreken, niet akkoord zijn met de gang van zaken? Of van degenen die het zover hebben laten komen en dan een briefje sturen om de nabestaanden samen te roepen en ze nog eens met een kluitje in het riet te sturen. Is het door een gebrek aan respect van ons forumleden dat DVDS niet wou gaan? Of zijn het toch anderen waar hij een beetje kwaad op is wegens totaal gebrek aan respect?

Ben wrote:

Ik ga die naam niet bekend maken. Ik heb die gedeeld met de speurders.

't gaat niet alleen over die naam. De meesten zullen wel gelezen hebben wat je hem onlangs geantwoord hebt

194

Re: Stopzetting onderzoek

De nabestaanden en slachtoffers krijgen in aanloop van het debat in de raadkamer toegang tot het volledige dossier van de Bende van Nijvel. Zij zullen dan ook nog bijkomende onderzoeksdaden kunnen vragen. Ik weet al wel een goeie vraag: waarom heeft het onderzoek naar Philippe Lemaire niet voor een doorbraak gezorgd?

ctrix wrote:

Zoals ze jou ook over allerlei persoonlijk ingelicht hebben misschien

Ik sta niet in contact met de speurders.

ctrix wrote:

Gebrek aan respect van wie?

Zoals het er duidelijk staat: van de pers om te speculeren over de redenen van het samenroepen van de slachtoffers en nabestaanden. Er waren ook nabestaanden naar de bijeenkomst gegaan met hoop:

"Ik ben naar hier gekomen met de hoop dat er nog iets zou uitkomen."

Is het dan van een aantal mensen op een forum om te zitten speculeren over wat er gezegd gaat worden? Nee, absoluut niet. En dat was ook de simpele boodschap die ik wou meegeven: we weten het niet, dus het heeft geen zin om erover te speculeren.

ctrix wrote:

De meesten zullen wel gelezen hebben wat je hem onlangs geantwoord hebt

Geen idee waarover je het hebt ...

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Stopzetting onderzoek

Zoals ik reeds eerder schreef, als een gerespecteerde onderzoeksjournalist in haar boek een naam naar buiten brengt die bij alle feiten zou betrokken zijn als Bende kopstuk en deze persoon dient geen klacht in wegens laster, noch spenderen media en speurders aandacht aan dit feit; dan weet je dat we spreken over een zaak die eigenlijk al decennia geleden ten grave is gedragen. Ik begrijp dat vandaag veel emoties evoceert maar in het licht van bovenstaand feit helaas niets meer dan de kroniek van een aangekondigd einde.

196

Re: Stopzetting onderzoek

En wat houdt de mensen tegen om een digitale kopie van het onderzoek te uploaden naar Wikileaks of andere website? Als ze geen onderzoek meer willen doen, maak het dan publiek zodat andere mensen verder kunnen onderzoeken.

197

Re: Stopzetting onderzoek

Mijn diepste respect en grootste empathie voor alle slachtoffers en nabestaanden. Zoveel slachtoffers .. leed en verlies. 40 jaar onderzoek met dit als eindresultaat. Zoveel gruwelijke feiten .. Zoveel getuigen, speurders. Gerespecteerde magistraten en advocaten die zich hebben uitgesproken over de gang van zaken in het onderzoek. Al die bizarre feiten en toevalligheden tijdens dat onderzoek... En in zo een klein landje? Dit is gewoon Raison d'état. Ik kan nooit geloven dat een bende marginale zotten zo veel geluk hebben gehad.

Re: Stopzetting onderzoek

Burgemeester Aalst over stopzetting onderzoek Bende van Nijvel: “Een gitzwarte dag”

Het onderzoek naar de Bende van Nijvel is stopgezet, zonder resultaten. In Aalst, waar de Bende acht mensen doodschoot aan de Delhaize, komt het nieuws hard binnen. David Van de Steen spreekt van een corrupt rechtsapparaat en nu reageert ook burgemeester Christoph D’Haese (N-VA): “We begraven de geloofwaardigheid van Justitie.”

Bron » HLN

Het is natuurlijk wel het parlement dat de nieuwe wet aangaande de verjaring heeft goedgekeurd.

199

Re: Stopzetting onderzoek

Eerst zorgen dat het dossier niet kan verjaren zodat het nog tientallen jaren gesloten kan worden gehouden voor derden. Vervolgens wachten tot de vrijdag voor de grote vakantie zodat half België in vakantiestemming raakt. Ministers gaan geen lastige vragen moeten beantwoorden want het parlement wordt pas volgende week samengesteld en er is dus er niemand die een minister kan ondervragen. Het samenstellen van de commissies moet dan nog beginnen.

Als de hele planning er op was gericht dit zo stil mogelijk te begraven dan was vandaag de best mogelijke dag. "Respect voor slachtoffers en nabestaanden", klinkt voor mij dan wel heel wrang. Deze zaak is in het duister ontstaan en ze wordt in het duister begraven.

Re: Stopzetting onderzoek

Inderdaad, het is effenaf SCHANDALIG.