Re: Christiaan Bonkoffsky

In de Dag Allemaal van een paar weken terug zegt David dat Bonkoffsky geen leidersfiguur was, maar eer achter de schermen betrokken was als ik me goed herinner.

Hoe sommigen met een uitgestreken gezicht kunnen blijven zeggen dat hij er helemaal niks mee te maken had gaat m'n rijkswachtpetje te boven, eerlijk gezegd.

Maar ja, ik zal wel de enige zijn die dat vind, en we zullen het nooit officieel weten.

1,162

Re: Christiaan Bonkoffsky

Natuurlijk ben jij niet de enige die dat denkt. Het moet niet gemakkelijk zijn voor jou hier te schrijven dat je rijkswachter was, want "de rijkswacht" wordt er hier nogal doorgetrokken he. Goed dat je dat niet persoonlijk neemt want dat is ook niet de bedoeling.

Ik geloof dat hetgeen Bono zijn broer zei klopte, die zou dat toch niet beweerd hebben mocht hij gedacht hebben dat Chris dronken was of onzin uitkraamde.

Heb je trouwens die auto gezien met die vlag op als protest? Symbolischer kan niet » www.hln.be

1,163

Re: Christiaan Bonkoffsky

Volledig akkoord. Ik denk dat ze serieus gevloekt hebben toen den Bonno zijn bekentenis er kwam. Maar ze hebben het toch kunnen opruimen ...

1,164

Re: Christiaan Bonkoffsky

Iets meer dan een jaar geleden had een man uit Dendermonde verklaard dat zijn broer, Christiaan Bonkoffsky, de reus was. De ex-rijkswachter zou hem vlak voor zijn overlijden in verschillende fases hebben opgebiecht dat hij banden had met de Bende.

» www.tijd.be

In verschillende fases dus, klopt dit?

Re: Christiaan Bonkoffsky

Heeft Lenssens niet gezegd dat er voldoende elementen in het dossier zitten die zijn betrokkenheid staven?

Ik vraag me af wat die dan zouden zijn, buiten die vreemde personeelsfiche en het feit dat hij bij één van de overvallen herkend zou geweest zijn (welke was dat trouwens?).

fenix wrote:

Heb je trouwens die auto gezien met die vlag op als protest? Symbolischer kan niet » www.hln.be

Zeg dat wel, amai.

1,166

Re: Christiaan Bonkoffsky

Ik vermoed dat dit gaat over het feit dat hij tegen verschillende familieleden (en dus op verschillende tijdstippen/in verschillende fases) liet uitschijnen meer te weten over de bende van Nijvel.

(...) "Broerke, ik ben bij de Bende van Nijvel geweest." Dat zijn volgens P. de letterlijke woorden van de ex-rijkswachter en het gewezen lid van elite-eenheid Groep Diane in de weken voor zijn dood in 2015. "Even voordien zei hij ook dat ik de oplossing moest zoeken in de richting van de Groep Diane." P. benadrukt dat Chris toen bloednuchter was, en niet onder de medicatie zat toen hij die woorden uitsprak.

(...) De familie vertelt voor het eerst dat Chris Bonkoffsky ook bij zijn gewezen vriendin N. hintte op iets wat hij gedaan had. "Zij heeft haar vrees dat hij iets met de Bende te maken had destijds uitgesproken aan onze vader", vertellen de twee dochters.

En er is meer, zeggen ze. "Ooit stond hij bij onze moeder op de stoep met de melding dat hij zware fouten had gemaakt in zijn leven door de verkeerde mensen te hebben vertrouwd." P. herinnert zich ook een bizarre passage toen zijn vrouw hoogzwanger was, midden jaren 80. "Je moet niet bang zijn. Tot in Dendermonde komen ze toch nooit, want daar zijn te weinig uitvalswegen, zei hij tegen haar. Dat leek toen onverdachte praat van een rijkswachter." Of tegen zijn broer, toen hij plots tijdens een reportage op tv zei dat ze toch nooit de wapens van de Bende zouden vinden. (...)

Bron: Het Nieuwsblad | 28 april 2018

Re: Christiaan Bonkoffsky

Dat ook allemaal natuurlijk. Maar er moeten meer redenen zijn waarom Lenssens dat zei. Door het niet te laten verjaren van het dossier kunnen we dat zelf niet te weten komen natuurlijk.

Overigens ben ik er vrij zeker van dat ik Christiaan ooit nog een paar keer in een café in Dendermonde heb gezien. Let wel, ik spreek van een jaar of 15 terug.

1,168

Re: Christiaan Bonkoffsky

Denamenstaaninhetdossier wrote:

Dat ook allemaal natuurlijk. Maar er moeten meer redenen zijn waarom Lenssens dat zei.

Meester Lenssens is een advocaat en het is zijn taak om zijn cliënt te verdedigen. Hiervoor zijn alle truuken van de foor goed van verwarring zaaien tot het laten uitschijnen dat de onderzoekers wel weten wie de reus is maar het niet willen zeggen om zodoende Jan Publiek te bespelen.

Neen nu Vermassen. Hoe dikwijls heeft die al niet gezegd dat de namen in het dossier staan waarmee hij laat uitschijnen dat de onderzoekers wel weten wie het is maar het niet willen zeggen. Of zeggen "geen commentaar" als men hem een vraag stelt waar hij niet kan op antwoorden. Vermassen denkt waarschijnlijk dat wij allemaal idioten zijn die zijne zeverpraat geloven.

En den Bonno de reus. Hahaha. Ne lange smalle ja, dat was hij wel. En iemand die zo graag de pintjes lust zou ik zeker niet meenemen om een overval te plegen. Nog voor geen miljoen.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Den Bonno heeft ten eerste al nooit gezegd dat hij dé reus was. Wat Vermassen betreft wil ik kort zijn: niks wat hij aanbracht destijds was nieuw.

1,170

Re: Christiaan Bonkoffsky

Personen met gewone criminaliteit in hun woonomgeving, akkoord.

Bonkoffsky bij de feiten in Aalst? Ik heb daar nooit geloof aan gehecht. Risico om herkend te worden bij deze roofmoorden was te groot in Aalst.

In Brussel gaat het er nu anders aan toe om niet te zeggen bijna wekelijks. Meestal verplaatsen de daders zich met een gestolen bromfiets en zijn drager van een valhelm. Moeilijk of niet herkenbaar wat aangezicht betreft.