21

Re: Osbroekpark 2

patrick111 wrote:

Maar waarom hebben de getuigen doorheen de jaren dan nooit Mendez herkend?

Wij weten niet wie de getuigen door de jaren heen al dan niet herkend hebben.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Osbroekpark 2

Ze hebben in de media letterlijk verteld wie ze herkend hebben. 'Geen twijfel mogelijk', luidde het.

23

Re: Osbroekpark 2

Dat hebben ze inderdaad in de media - 2 jaar na de feiten - gezegd. Maar dat is niet wat ze enkele dagen na hun ontmoeting tegen de politie gezegd hebben.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Osbroekpark 2

Ik kom hier nog een keer terug op de nummerplaat van de Ford Taunus die aan Elnikoff toebehoorde. Is het zo dat de joggers leden van de WNP identificeerden?

25

Re: Osbroekpark 2

Het antwoord zit hem in de tekening; vind jij dat die tekeningen op Libert, Elnikoff of Dauphin lijken? wink

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Osbroekpark 2

Ben wrote:

Dat hebben ze inderdaad in de media - 2 jaar na de feiten - gezegd. Maar dat is niet wat ze enkele dagen na hun ontmoeting tegen de politie gezegd hebben.

Werd hen in 1985 de foto getoond van de man die vervolgens in 1987 werd herkend? In een artikel staat ook : "op di 10 juni 1987 legden Luc en Suzy een verklaring af over dit onderwerp". Verklaring in de media of getuigenis voor de autoriteiten?

Re: Osbroekpark 2

Ik zie geen enkele gelijkenis met wat voor verdachte dan ook. Misschien hadden ze zelfs niets met de bende te maken. Misschien waren het homo's die elkaar daar ontmoetten en voelden ze zich betrapt. Maar ooit postte je onder sit topic dat de Ford Taunus een nummerplaat had die aan Elnikoff toebehoorde.

28

Re: Osbroekpark 2

Django68 wrote:

Ik zie geen enkele gelijkenis met wat voor verdachte dan ook. Misschien hadden ze zelfs niets met de bende te maken.

Inderdaad, misschien hadden ze totaal niets te maken met de feiten in Aalst. Is dat een zekerheid? Totaal niet, misschien waren het wel de daders.

Maar het is niet omdat er in de dagen voor de overval in Aalst verdachte feiten waren op een bepaalde plaats, dat er ook een link is met de Bende van Nijvel.

Django68 wrote:

Misschien waren het homo's die elkaar daar ontmoetten en voelden ze zich betrapt.

Misschien voelden ze zich allemaal betrapt. smile

Django68 wrote:

Maar ooit postte je onder sit topic dat de Ford Taunus een nummerplaat had die aan Elnikoff toebehoorde.

Dat klopt, maar met wat ik nu weet, denk ik dat die informatie toen fout was.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Osbroekpark 2

Daarnet live op de VRT, advocaat Vandenbussche verklaart dat deze personen de afstand aan het meten waren tussen het bospad (Dokusberg?) en Delhaize. Deze informatie is nieuw?

Re: Osbroekpark 2

Dat lijkt mij idd. nieuwe informatie. Eens kijken, welk verhaal zouden we daar nu kunnen rond spinnen. Misschien werd de afstand gemeten om te weten met welke wapens men het best de overval zou plegen. Ik denk dat een riotgun effectief is tot op zo een 30 meter. Waar zitten de wapenkenners?