11

Re: Osbroekpark 3

Django68, met alle respect voor jou, laat ons aub stoppen met commentaren als "waardeloos" of "doet niets ter zake" (deze uitspraak is trouwens niet van jou) Laat ons aub samenwerken en elke bijdrage, van welke aard dan ook, van wie ook positief benaderen.

Tenminste zolang duidelijk is dat de persoon in kwestie van goede wil is en hier niet binnen valt om andere redenen.

Re: Osbroekpark 3

Inderdaad, ik stoor me al jaren aan de kwaliteit van de robotfoto's en we hebben nu tools zoals generatieve AI om die digitaal op te waarderen.

13

Re: Osbroekpark 3

Volgens advocaat Kristiaan Vandenbussche is deze man Adriano Vittorio.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Osbroekpark 3

Vittorio past dus in het plaatje van het eerste (Maubeuge) en laatste wapenfeit (Aalst, waarschijnlijk voorbereiding).

Ik blijf geloven in een mix van afpersing en een uitloper van de french connection. Het naderend einde van drugs for weapons. Raak niet aan de wapenindustrie of kartels of je krijgt oorlog.

Re: Osbroekpark 3

Ik vraag me af waarop die advocaat zich baseert om zo categoriek te stellen dat dit Vittorio is. Hij lijkt er van ver op, ja. Zoals vermoedelijk duizenden mannen.

Om dan te zeggen dat hij in het plaatje past is m.i. meer dan een paar stappen te snel. Als de gelijkenis ons opvalt zal ze zeker ook speurders opgevallen zijn indertijd. Ik kan enkel denken dat zijn alibi gecheckt werd voor de feiten in Aalst, hij werd er alleszins over verhoord.

Vittorio is dood, hij heeft nooit duiding willen geven aan wie hij bedoelde met zijn uitspraak dat er te Nijvel nog 4 anderen waren, 'les vrais'. Als dat al klopt.

16

Re: Osbroekpark 3

Ben wrote:

Volgens advocaat Kristiaan Vandenbussche is deze man Adriano Vittorio.

Ik heb daar toch mijn twijfels bij wat Kristiaan Vandenbussche betreft.

Ook wat zijn visie betreft i.v.m. een Volkswagen Golf dat hij gisteren verduidelijkte aan de magistraten. Daarin kan ik de beslissing volgen van onderzoeksrechter Martine Michel. Vandenbussche doet zijn best voor de nabestaanden maar mijn inziens vergist hij zich sterk.

Wat het onderzoek nu verder betreft is het nog afwachten wat de K.I.B. van Bergen (Mons) zal beslissen.

Over robotfoto's gesproken. Op basis van informatie heeft men personen kunnen vergelijken met de bestaande robotfoto's. De bestaande foto's van de personen komen exact overeen als twee druppels water met sommige robotfoto's.

Dan komt de sluitende bewijskracht aan bod van die personen of die iets met de Bende van Nijvel te maken hebben. We kennen ondertussen het resultaat van het gerechtelijk onderzoek in de zaak Bende van Nijvel.

Re: Osbroekpark 3

Vittorio lijkt me zowel fysiek als intellectueel ook geen ideale recruut als het gaat om een groot complot.

Een kruidenier overvallen ok, maar voor de overvallen in Aalst zie ik hem eerder in een bijrol en niet op het terrein gezien zijn fysiek. Er was sprake van een struise man bij de overval, maar Vitorrio zie ik eerder als zwaarlijvig, wat toch een handicap is in zulke situaties.

Ik hoop dat die advocaat een serieuze reden heeft om Vitorrio te noemen, want