Topic: Maubeuge en Beersel
Wat mij bij Beersel opvalt is dat er vlak voor kerst etenswaren en borden worden buit gemaakt bij een overval met een moord. Afgezien van de bij het hoofdstuk feiten geposte informatie wil ik jullie aandacht vestigen op de mogelijkheid dat een keiharde familie of bende die mogelijk al doden op zijn geweten heeft prima besloten kan hebben voor de komende dagen nog wat spullen voor een kerst diner nodig get missen. En dergelijke lieden kunnen dan best daarvoor even ‘boodschappen’ gaan doen via een inbraak, die vervolgens uit de hand loopt, en omdat ze herkend worden fataal afloopt.
Zo ook Maubeuge, ook dit kan een kwestie zijn van boodschappen doen, voor een bruiloft, of iets dergelijks. Mocht er in de dagen na deze inbraak in de familie van een van de verdachten een bruiloft hebben plaats gehad, of een communie of zo (ik ben geen katholiek dus ik weet niet hoe dit gaat), dan zou dat kunnen gelden als een kleine vorm van steunbewijs wellicht.
Op zijn minst zou dit een verklaring kunnen zijn voor in beginsel eenvoudige inbraken door zware gangsters.
Mogelijk is dit al eens voorbij gekomen op dit forum maar ik heb het niet direct kunnen vinden.