501

Re: Verjaring

De wet over moordzaken ‘met grote maatschappelijke impact’ is onbedoeld voordelig voor de Bende van Nijvel zelf

Douglas De Coninck is journalist. Hij stelt dat een toekomstige regering de verjaringswet moet terugdraaien.

Minder dan drie maanden geleden, net voor de verkiezingen, keurde het federale parlement met niets dan goede bedoelingen een wetswijziging rond de verjaring in moordzaken goed. Nadat verjaring eerder was opgeheven in zaken rond misdaden tegen de menselijkheid en genocide geldt dat nu ook voor moordzaken “met een grote maatschappelijke impact”. Zo staat het er.

Lees hier de hele opinie » Nieuws

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

502

Re: Verjaring

Klopt het wat ik hier uit verschillende posts kan opmaken: dat enkel Aalst onverjaarbaar is? In dat geval zou het dossier van vb de overval op Dekaise verjaard zijn en openbaar gemaakt kunnen worden. Idem met de bevindingen van de profilers.

503

Re: Verjaring

Neen, Django68, dat klopt niet. Het is niet omdat in Aalst de meeste slachtoffers zijn gevallen dat de overige feiten zouden verjaard zijn. Het zou wel nutteloos zijn om in dossiers te werken waarin de verjaring is opgeworpen.

Het is absoluut niet zo dat de CWB alleen in het dossier Aalst heeft gewerkt.

Re: Verjaring

Waar het hart van vol is, loopt de mond van over. Maar in dit geval denk ik dat men U zal teleurstellen en dat dossier 26/90 niet zal worden vrijgegeven. Het begint hier trouwens op een potje paniek voetbal te lijken.

505

Re: Verjaring

Sorry. Ik zal het dus nogmaals navragen voor de zekerheid. En vragen of er eventueel een bandopname is. Bossi die aanwezig was schijnt het dus anders begrepen te hebben. Ik was er niet bij he.

506

Re: Verjaring

Wiske Pret wrote:

Waar het hart van vol is, loopt de mond van over. Maar in dit geval denk ik dat men U zal teleurstellen en dat dossier 26/90 niet zal worden vrijgegeven. Het begint hier trouwens op een potje paniek voetbal te lijken.

Ik moet u teleurstellen. In tegenstelling van wat u schrijft.

Re: Verjaring

En hoe denkt U dat dan te bewerkstelligen. Mij teleurstellen bedoel ik dan.

508

Re: Verjaring

Het dossier is al vrijgegeven, beste, in tegenstelling van wat u denkt.

Alle betrokken partijen hebben het recht tot het volledige dossier 26/90.

Re: Verjaring

Welwel. En zijn daar dan geen voorwaarden aan verbonden?

510

Re: Verjaring

Bossi wrote:

Het is niet omdat in Aalst de meeste slachtoffers zijn gevallen dat de overige feiten zouden verjaard zijn.

Het aantal slachtoffers die er gevallen zijn, heeft toch niets te maken met de de verjaring van een feit. Zoals ik hier reeds schreef, is alles behalve Aalst verjaard. De nuances die bij deze uitspraak horen, kan je lezen in mijn originele post.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube