221

Re: Stopzetting onderzoek

Triestige zaken, Youssou.

Sinds 1980 roepen magistraten over het personeelstekort. Een Substituut in Antwerpen nam zijn dossiers mee naar zijn woonplaats om in weekenden erin door te werken. Gezien het groot aantal dossiers dat toestroomden.

Gisteren bracht Marianne Capelle ook ter sprake dat zij op een computer van het Ministerie van Justitie diende te werken
waarin ze geen gegevens open kreeg die door Mstr. Vermassen werden toegezonden.

Binnen drie jaar komt het tot een proces. Dat was toch de uitspraak van Koen Geens als Minister van Justitie?

Re: Stopzetting onderzoek

Koens Geens zei dat "ze" een proces wilden.

Gerechtigheid mag niet gestraft worden. Maar haar middelen mogen nog meer beperkt zijn.

223

Re: Stopzetting onderzoek

Etienne1420 wrote:

Koens Geens zei dat "ze" een proces wilden.

Dit was het verhaal van Pinokio Lambik als Minister van Justitie, Etienne1420. Arrestaties bleven uit, behoudens enkele onschuldigen binnen de Federale Politiediensten.

Binnen dit en drie jaar komt er wellicht een proces rond de Bende van Nijvel. Dat heeft minister van Justitie Koen Geens (CD&V) gezegd in VTM Nieuws. “Onze beste mensen werken eraan”, zei hij. Dat betekent dat er binnen jaar nog arrestaties moeten volgen in het dossier, stelt advocaat Jef Vermassen.

Bron » Nieuws

Re: Stopzetting onderzoek

Ze maakten hem belachelijk. Hij had de procureur moeten laten spreken.

225

Re: Stopzetting onderzoek

Bossi wrote:

Arrestaties bleven uit, behoudens enkele onschuldigen binnen de Federale Politiediensten.

Jij bent blijkbaar zekerder over die onschuld van minstens één onder hen dan ik, gelet op de historiek van zijn loopbaan en het aantal punten waarop die feiten in dit dossier doorsneed.

226

Re: Stopzetting onderzoek

Archieven in gerechtsgebouw Luik onbruikbaar door schimmel en vocht. Zo zal het met het dossier van De Bende van Nijvel ook gaan.

» p-magazine.com

227

Re: Stopzetting onderzoek

Wat er bij mij niet in kan is dat het onderzoek stop wordt gezet kort nadat de DNA-wetgeving is aangepast. Door de wetenschappelijke vorderingen in dna- onderzoek wordt de ene na de andere cold case opgelost en nu de speuders de tools in handen hebben die misschien tot een doorbraak zouden kunnen leiden gooien ze de handdoek in de ring. Zou het geen optie zijn om privé via genetische DNA-databanken dit onderzoek verder te zetten? Misschien via crowdfunding. In de VS hebben ze zo de ongrijpbare Golden state killer na 40 jaar geklist. Als de onderzoeker zeggen dat alle mogelijkheden zijn uitgeput dan liegen ze.

» www.latimes.com

Re: Stopzetting onderzoek

Django68 wrote:

Wat er bij mij niet in kan is dat het onderzoek stop wordt gezet kort nadat de DNA-wetgeving is.

Hebt ge nu nog niet door dat het opgezet spel is?

Re: Stopzetting onderzoek

Een oud-politiefunctionaris die zwaar belastend verklaart over een onderzoeksrechter, waardoor zij niet langer vrij is in haar gerechtelijk onderzoek, waarna in Charleroi wordt overgegaan tot de orde van de dag, vind ik niet kunnen. Dit had op 28-06-2024 worden gemeld tijdens de persconferentie. Dit gaat alle perken te buiten en moet tot op de bodem worden uitgezocht. Ik heb dit niet geschreven als blijkt dat die zaak tot op de bodem is uitgezocht, zonder dat daaruit naar voren is gekomen dat de betreffende onderzoeksrechter een verwijt treft.

Django68 wrote:

Wat er bij mij niet in kan is dat het onderzoek stop wordt gezet kort nadat de DNA-wetgeving is.

Heel goed opgemerkt, Django68!

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

Re: Stopzetting onderzoek

Youssou N'Dour wrote:

Een oud-politiefunctionaris die zwaar belastend verklaart over een onderzoeksrechter, waardoor zij niet langer vrij is in haar gerechtelijk onderzoek, waarna in Charleroi wordt overgegaan tot de orde van de dag, vind ik niet kunnen. Dit had op 28-06-2024 worden gemeld tijdens de persconferentie. Dit gaat alle perken te buiten en moet tot op de bodem worden uitgezocht. Ik heb dit niet geschreven als blijkt dat die zaak tot op de bodem is uitgezocht, zonder dat daaruit naar voren is gekomen dat de betreffende onderzoeksrechter geen verwijt treft.

Maar ge hebt het WEL geschreven bewijst bovenstaande tekst. Zo werkt het niet, hoor!