Re: Robert Eckhardt

edd wrote:

Bouten heeft wel meer uit zijn duim gezogen. Hij heeft wel meer personen als reus of killer aangewezen, dus kun je zijn uitspraken maar beter met een korreltje zout nemen.

Guy Bouten noemt een (in)directe bron, namelijk René De Jonghe. Misschien leest René De Jonge (bij leven en welzijn) wel mee en kan hij zelf iets vertellen over wat hem op 9 november 1985 is overkomen.

12

Hier staat veel meer over op het forum over deze getuigenis.

Uit: Popolino. Memoires van een ex-gangster, van Leopold van Esbroeck:

"Heeft Johnny de Bende-overvallen misschien gedaan zonder de vaste equipe waarmee hij postkantoren overviel? Was hij verplicht om met andere mensen te werken? Met mensen als Robert Eckhardt en Georges Leclercq met wie hij een paar uur voor de overval in Aalst had afgesproken? God, om zoiets als Aalst te doen heb je iets zwaardere kalibers nodig dan Eckhardt en Leclercq. Die jongens stelden niets voor."

"Salesse vertelde me dat ze ooit een postkantoor in Sint-Gillis wilden overvallen. Eckhardt was erbij. Ze hebben de hele zaak moeten afblazen omdat Eckhardt groen zag van de schrik. Voor ik in 1987 in Gent in de rechtszaal stond met de rest van de Bende-De Staerke had ik Eckhardt en Leclercq zelfs nooit gezien. Toen ze binnenwandelden zakte mijn broek af! Ik was een serieuze gangster met enige standing en daar zetten ze me samen met een verzameling clowns. Ik weet nog dat ik tegen mijn advocaat zei: ‘Dat is hier duidelijk de Club Mediterranee niet.’"

Vraag mij af waarvoor Robert Eckhardt en Georges Leclerc in hun leven zijn veroordeeld, opdat duidelijk wordt of zij kunnen worden geplaatst in het rijtje van de zware criminelen, waarmee het hiervoor door Leopold van Esbroeck aangehaalde argument op losse schroeven komt te staan.

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.