Re: Manipulaties
Niemand is daar blijkbaar in geïnteresseerd
Ik vrees dat dit de kern van de zaak is.
You are not logged in. Please login or register.
Bende van Nijvel → Onderzoeksdaden → Manipulaties
Niemand is daar blijkbaar in geïnteresseerd
Ik vrees dat dit de kern van de zaak is.
Misschien dat de desinteresse (gedeeltelijk) te wijten is aan de aanwezigheid van heel wat oud-speurders, oud-rijkswachters en oud-magistraten op het bende forum » Forum
Hoedanook, als men zelf niet (meer) geïnteresseerd is moet men ook niet aanklagen dat de bevoegde overheden niet geïnteresseerd zijn.
Manipulatie is misschien wel de kern van heel dit dossier. Als men erachterkomt wie het onderzoek heeft gemanipuleerd dan is er een belangrijk stuk van de puzzel opgelost. Op het forum wordt nogal vaak gefocusd op dna en ander onderzoek naar bewijsmateriaal maar wie zegt dat het belangrijkste deel van het onderzoek niet gericht is op manipulatie? De afgelopen jaren werden er een paar speurders van de Delta cel opgepakt en weer vrijgelaten. De verdenkingen tegen hen bestaan nog steeds. Beijer laat al een hele tijd niets van zich horen. Ben zegt dat het onderzoek niet vastgelopen is.
Wel, Django. Uw analyse zou wel eens kort tegen de waarheid kunnen aanleunen. Heel kort zelfs.
Op een geven moment heeft een ex-Delta-speurder, die de (mij bekende) namen van de overvallers heeft genoemd, zijn oud-collega’s Achten en Vermeersch voor de bus gegooid als zijnde manipulators van het onderzoek, kennelijk zonder dat eerstgenoemde net als Achten en Vermeersch als verdachte aangemerkt is. Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat die collega van Achten en Vermeersch kon worden gehoord als getuige, in plaats van als verdachte, terwijl deze man, blijkens de mij onder ogen gekomen informatie, zichzelf heeft geïncrimineerd. Deze ex-Delta-speurder verklaarde ook het een en ander over onderzoeksrechter Martine Michel, wat mij onrustig maakte.
Een gevaarlijke kerel en vooral een onbetrouwbare collega om mee samen te werken. Zal zijn redenen ook wel gehad hebben dat hij de Federale Politie heeft verlaten. Voor het overige dient u zich niet onrustig te maken. Er liepen veel meer van die knapen rond binnen de Rijkswacht.
Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat die collega van Achten en Vermeersch kon worden gehoord als getuige, in plaats van als verdachte, terwijl deze man, blijkens de mij onder ogen gekomen informatie, zichzelf heeft geïncrimineerd.
Misschien dat de spijtoptantenwet er iets mee te maken heeft.
Volgens mij was die wet in 2018 en daarvoor niet van kracht, toen e.e a. speelde.
Tja, als de betreffende feiten zich voor 2018 hebben voorgedaan kan de spijtoptantenwet geen invloed hebben uitgeoefend. Maar ik lees dat U zich zorgen maakt. Bossi laat toch uitschijnen dat alles in kannen en kruiken is. Dus, waarom zou U zich zorgen moeten maken.
In Dendermonde willen ze dat niet onder ogen zien maar ook zij waren gecompromitteerd en aangetast door rot van binnenuit.
Daar is zeker iets van aan. Als je - kort na zijn ontvoering/liquidatie - aan de echtgenote van rijkswachter Peter De Vleeschauwer insinueert dat hij zijn eigen verdwijning in scène gezet heeft en weldra opnieuw zal opduiken ... dan ben je ten eerste erg bruut en tactloos bij zo’n - toen - bijzonder ontrustende verdwijning, ten tweede erg vooringenomen wat de kwaliteit van je eigen onderzoek naar de verdwijning van je collega zeer nadelig beïnvloed (zoals de geschiedenis ons zal leren) ... of dan ben je corrupt en/of medeplichtig omdat zijn verdwijning/liquidatie je goed uit kwam. Dat laatste gaan we natuurlijk ook nooit meer te weten komen.
De coherentie hierin met het dossier van de zogenaamde ‘Bende van Nijvel’ moge duidelijk zijn. Maar dan weer duidelijk niet voor iedereen.
Bende van Nijvel → Onderzoeksdaden → Manipulaties